Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2009 12 24

Kalėdų stalas ne skurdesnis, bet pigesnis nei pernai

Kalėdinę prekybą apžvelgdami didžiųjų prekybos centrų atstovai pastebi, kad pirkėjai labiausiai taupė ne maisto sąskaita, o dovanoms ir namų puošybai. Dauguma pirkėjų kantriai dairosi akcijų, Kūčių ir Kalėdų patiekalus ruošė namuose. Nepaisant visko, pasak IKI atstovų, Kalėdos ir sunkmečiu yra Kalėdos.
Taip išpuoštas vienas iš prekybos centrų Indonezijos sostinėje Džakartoje.
Kalėdinė prekyba / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Maximos LT“ specialistai planavo, kad šiemet kalėdinės prekybos apimtys bus 20–30 proc. mažesnės nei pernai. Prognozuota, kad žmonės didžiąja dalimi atsisakys pramonių prekių – taupys dovanų, namų puošimo sąskaita. „Panašu, kad šios prognozės pasitvirtins, nes žmonės mažiau dėmesio skiria dovanoms – perka kuklesnes, praktiškesnes arba netgi simbolines. Nors dar pernai tarp perkant dovanas buvo populiari ir buitinė technika, šiemet daugiau perkama tekstilės, kosmetikos prekių, žvakidžių. Taip pat žmonės labiau taupo namų puošybai: perka mažiau dekoracijų, kažkas galbūt papildo turimų žaisliukų atsargas. Jau praėjusiais metais šios prekių grupės prekyba buvo sumažėjusi, šiemet ji dar kuklesnė“,  – pasakojo UAB „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė. 

Populiarios knygos ir vynas

Ir šiemet, ir pernai „Maxima“ prieš žiemos šventes rengė žaislų ir knygų pardavimų akcijas. R.Saulytė atkreipė dėmesį, kad, palyginti su 2008-ųjų ikikalėdiniu laikotarpiu, šiemet žaislų  pardavimas krito penktadaliu. O štai knygų parduota tik dešimtadaliu mažiau. „Knygos visos metus šiemet yra populiarios ir mes manome, kad žmonės kaip dovaną mieliau renkasi knygą ir investuoja į dvasinį tobulėjimą“,  – svarstė „Maximos“ atstovė.

Pirkėjai dabar yra daug racionalesni – ateina tiksliai žinodami, ko nori, ir didžiąja dalimi ieško akcijų bei nuolaidų.Pirkėjai renkasi ruošti patiekalus namuose, todėl perka tam reikalingus produktus, o ne jau paruoštus valgius. Mažiau įsigyjama saldumynų.

„Šiandien dar dabar pirkėjų srautai nemaži, bet jie dabar yra daug racionalesni –  ateina tiksliai žinodami, ko nori, ir didžiąja dalimi ieško akcijų bei nuolaidų“, – pasakojo R.Saulytė.

„Maximos“ skaičiavimais, maisto prekių krepšelis, į kurį iš esmės įeina viskas, ko reikia Kūčių ir Kalėdų stalui – žuvis, silkė, šviežios ir marinuotos daržovės, vištiena, kalakutiena, pyragai ir t. t., siekia 84 Lt. „Maisto krepšelis nuo pernai yra atpigęs maždaug 10 proc., nes maisto produktai pigo“,  – aiškino prekybos tinklo atstovė.

Beje, perkant svaigiuosius gėrimus išryškėjo vyno populiarumas. „Jeigu palygintume vyno ir stipriųjų gėrimų pardavimą, akivaizdžiai daugiau perka vyno. Bet galbūt žmonės ne taupo, o tiesiog nusprendė švęsti blaiviau“, – mano R.Saulytė.

Taupo ir pasiturintieji

Prekybos tinklo „Rimi“ atstovai įsitikinę, kad šiemet Kalėdos bus liesesnės pinigine išraiška. Kadangi žmonės ypač domėjosi akcijinėmis prekėmis, jie prognozuoja, kad šventinis Kalėdų krepšelis bus net pilnesnis nei pernai, tačiau pinigine išraiška – mažesnis.

Lietuviams taupant mažėja jų lojalumas prekės ženklam.„Rimi Baltic“ atstovė ryšiams su visuomene Raminta Stanaitytė-Česnulienė patvirtino, kad su krize atėjo bendra tendencija taupyti. „Taupo visi, net ir tie, kurie sako, kad krizė aplenkė jų pinigines. Net ir tie, kur pirkdavo brangiausią vyną, tuština tą lentyną, kurioje vynas – su 60 proc. nuolaida“, – pasakojo ji. 

Lietuviams taupant mažėja jų lojalumas prekės ženklams – didelės nuolaidos suvilioja vietoj pamėgto pavadinimo išbandyti kitą tos pačios kategorijos prekę, kuri iš esmės galbūt kainuoja tiek pat, tačiau konkrečiu atveju siūloma su nuolaida. „Pasiturintis pirkėjas psichologiškai kaip ir nesileidžia į žemesnių kainų segmentą, įsigydamas aukščiausios kokybės, prašmatniai įpakuotą ir nemažai kainuojančią prekę su didele nuolaida, bet jis vis tiek gali sutaupyti. Apibendrinant – viena dalis pirkėjų vis dar nenori atsisakyti kokybės, bet ieško būdų, kaip sumokėti mažiau“,  – pastebėjo R.Stanaitytė-Česnulienė. Ji minėjo, kad ypač ši tendencija ryški kalbant apie vaikiškus žaislus ir buitinę techniką.

„Rimi“ atstovai taip pat mano, kad žmonės šventiniam stalui šiemet daugiau gamins patiekalų patys. „O prieskonių, kai kurių sausų produktų pardavimo išaugimas pastaruoju metu tik įrodo, kad šventėms ruošiamasi ir kepti, ir virti, ir troškinti namuose. Tačiau visada bus ir ta pirkėjų grupė, kurie turi mažiau laiko, bet nori išleisti daugiau pinigų“, –  teigė R.Stanaitytė-Česnulienė.

Anot „Rimi“ atstovės, kitos kalėdinio pirkimo tendencijos: prekybos centrų lankytojai mažiau pirko mėsos, daugiau žuvies, mažiau plastikinių, daugiau žalių eglučių, mažiau kalėdinių papuošimų.

Šluoja smulkias dovanėles

„Kalėdos ir sunkmečiu yra Kalėdos. Netgi žmonių pajamoms mažėjant noras švęsti Kalėdas su artimaisiais ir keistis dovanomis niekur nedingo. Manome, kad kalėdinės prekybos apyvarta šiemet bus panaši į pernykštę. Pirkinių krepšelio vertė gali sumažėti 10–15 proc., labiausiai dėl sumažėjusių kainų ir specialių akcijų pasiūlymų“, – sakė parduotuvių tinklo „Iki“ atstovas ryšiams su visuomene Valdas Lopeta.  

15min.lt skaitytojos Justinos nuotr./„Jei norite, kad Kalėdų nykštukai kas vakarą aplankytų, jums reikia tokios eglutės,“ – rašo 15min.lt skaitytoja Justina.
15min.lt skaitytojos Justinos nuotr./Kalėdos.

„Iki“ rinkos tyrėjai taip pat pastebėjo, kad pirkėjai per sunkmetį susiskirstė į dvi pagrindines grupes: vieniems pagrindinis veiksnys yra kuo mažesnė kaina, o kiti ieško geros kokybės prekių, bet nori jas įsigyti už mažesnę kainą. Pirkėjai tapo racionalesni, prieš įsigydami daiktą ilgiau renkasi, susidaro prekių sąrašus, medžioja nuolaidas ir ypač domisi specialiais akcijų pasiūlymais. Akcijų prekes renkasi apie pusė visų pirkėjų. 

Anot „Iki“ atstovo, pirkiniai Kalėdų stalui bus panašūs kaip pernai, tačiau dėl šiuo metu prekybos tinkle esančių mažesnių kainų turėtų kainuoti apie 15 Lt mažiau. V.Lopeta pastebėjo, kad taupydami dovanoms žmonėms ypač pamėgo pirkti nebrangius žaisliukus ir suvenyrus, pavyzdžiui, 3–5 Lt kainuojantys angeliukus. Išskirtinės kokybės brangesnių daiktų paklausa mažesnė, tačiau perkami ir jie.

Taip pat šiemet lietuviai kaip niekad nori padėti tiems, kurie nuo krizės nukentėjo labiau. Todėl ypatingo dėmesio susilaukė IKI organizuota kalėdinė labdaros akcija. 

Kalėdos – ketvirtadaliu kuklesnės nei prieš krizę

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis sakė, kad bendras ikikalėdinis pardavimas šiemet krito maždaug ketvirtadaliu, palyginti su 2007-ųjų žiemos šventėmis, kai sunkmetis dar nebuvo supurtęs Lietuvos.

„Labiausiai krito brangesnių prekių pardavimas, mažiau – būtiniausių, kurias prekybos centro lakytojai visada perka. Tačiau iš esmės visų grupių prekių šiemet perkama mažiau“, – sakė „Norfos“ atstovas.    

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos