Tai jis kalbėjo Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui, kuris aiškinasi, ar jūroje nukritusio orlaivio An-2 gelbėjimo operacija buvo vykdyta tinkamai.
„Kiek žinau, vienas skrydžių vadovų, kuris tuo metu buvo pamainoje, išėjo į pensiją. Neseniai, po nelaimės“, – po posėdžio pasakojo jis.
Oficialiai mes tokios informacijos negauname, o kiek girdėjau – tik apie Palangą.
J.Gintilas negalėjo pasakyti, ar į pensiją žmogus pasiprašė dėl nelaimės, tačiau pabrėžė, kad skrydžių vadovas yra pensinio amžiaus, todėl tokią teisę jis turėjo.
CAA vadovas pripažino girdėjęs, kad pilotams ne visada pavyksta susisiekti su Palangos skrydžių centru: „Tačiau nežinia, dėl kokių priežasčių – ar nebuvo ryšio, nes skrido per žemai, ar Palangos bokštas jiems tiesiog neatsiliepė. Oficialiai mes tokios informacijos negauname, o kiek girdėjau – tik apie Palangą.“
Skrydžių centre buvo tik vienas žmogus
J.Gintilas negalėjo pasakyti, kiek žmonių lemtingąjį šeštadienio vakarą, kai dingo lėktuvas, buvo Palangos skrydžių centre. Jo teigimu, greičiausiai tuomet budėjo du žmonės – tiek budėtojų būna aktyvesniu metu. Pagal galiojančią tvarką, kai nėra intensyvių skrydžių, pamainoje gali būti ir vienas žmogus.
NSGK pirmininko Artūro Paulausko duomenimis, tuo metu skrydžių centre buvo vienas žmogus.
NSGK pirmininko Artūro Paulausko duomenimis, tuo metu skrydžių centre buvo vienas žmogus.
„Mes Klaipėdoje apklausėme abu Palangos skrydžių centro darbuotojus, vieną vadovą, kitą - jo pavaldinį, aiškinomės, ar jie buvo savo darbo vietoje, ar atsiliepė į reikalavimą užmegzti ryšį. Paaiškėjo, kad vienas iš jų būtent tuo metu, kai „An-2- įskrido į Lietuvos oro erdvę, buvo išėjęs pietauti, jis gyvena Palangoje, jo namai ten. Vadovas aiškina, kad instrukcijos leidžia tai daryti, jeigu skrydžių yra nedaug ir darbo nedaug, gali vienas ir išvykti pietauti“, - po BNS citavo A.Paulauską.
Pasak komiteto vadovo, skrydžio vadovas tvirtino, jog tuo metu centro aptarnaujamoje zonoje vyko trys skrydžiai.
Skrido su dviem transponderiais
J.Gintilas teigė, jog maža tikimybė, kad An-2 lėktuve tuo pat metu galėjo sugesti ir transponderis, ir radijo ryšys.
„Mano neoficialiomis žiniomis, jie turėjo net du transponderius“, – pridūrė jis.
Lėktuvas An-2 iš Švedijos į Klaipėdą skrido turėdamas laikinąjį leidimą – toks išduodamas, kai nustatomi nereikšmingi orlaivio trūkumai. Tačiau, anot J.Gintilo, net ir tokiu atveju pilotams maršruto niekas nenurodo – jie gali patys spręsti, kaip jiems skristi.
„Jie pasirinko kitą maršrutą ir tiek“, – sakė jis.
Pašnekovas taip pat sakė, kad CAA patikrina lėktuvus, užpildo tam tikrą patikrinimo lapą, o An-2 atveju variklis prieš skrydį tikrintas nebuvo.
„Įlįsti į variklį yra sudėtingas darbas, aerodrome to nepadarysi. Klausimas, ar mūsų specialistas apskritai tai galėtų padaryti“, – teigė J.Gintilas.
Jis pridūrė, kad lėktuvus tikrinantys specialistai gali paprašyti pakelti orlaivį į orą, tačiau An-2 pilotų to neprašė.
„Klaipėdos avialinijos“ siūlo skrydžius prie jūros
CAA vadovas prisipažino pats matęs internete skelbimą, kuriame „Klaipėdos avialinijos“ siūlo apžvalginius skrydžius Palangoje.
„Man kompanija patikslino, kad skraidina ne virš jūros, o palei krantą“, – pridūrė jis.
„Klaipėdos avialinijos“ turi CAA išduotą vežėjo pažymėjimą vykdyti specialius aviacijos darbus: barstyti trąšas, vykdyti apžvalginius skrydžius, fotografavimo iš oro darbus, tačiau ji negali vykdyti komercinių skrydžių – vežti keleivių iš taško A į tašką B.