Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 11 22 /18:04

KAM Generalinė inspekcija pradėjo tyrimą dėl remonto paslaugų pirkimo – darbų vykdytoja pasiūlyta Rusijos įmonė

Antradienį krašto apsaugos ministro pareigas laikinai einantis Juozas Olekas pavedė Generalinei inspekcijai atlikti tarnybinį patikrinimą dėl galimai netinkamai sudarytų dviejų sraigtasparnių „Mi-8T“ kapitalinio remonto paslaugų pirkimo sutarčių, pranešė Krašto apaugos ministerija.
Sraigtasparnis
Sraigtasparnis / KAM nuotr.

Ministerija teigia, kad kol vyksta patikrinimas, nuo pareigų yra laikinai nušalinamas sutartis pasirašęs Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų vadas pulkininkas Audronis Navickas.

Dvi sutartys dėl Lietuvos kariuomenės Karinėms oro pajėgoms priklausančių sraigtasparnių „Mi-8T“ kapitalinio remonto atlikimo su konkursą laimėjusia Lietuvos įmone „Helisota“ buvo pasirašytos šių metų spalio mėnesį. Sutartyse nurodyta, kad tiekėjas darbų vykdymui pasitelkia vieną Rusijos Federacijos įmonę. Paaiškėjus šioms aplinkybėms, sutartys su „Helisota“ yra sustabdytos ir pradėtas tarnybinis patikrinimas dėl sutarčių sudarymo aplinkybių.

Sutartyse nurodyta, kad tiekėjas darbų vykdymui pasitelkia vieną Rusijos Federacijos įmonę.

Sprendimą remontuoti sraigtasparnius „Mi-8T“ vasarį priėmė Krašto apsaugos ministerijos Gynybos resursų taryba, tačiau su sąlyga, kad jų remontą atliks ne Rusijos Federacijos įmonės.

Lietuvos kariuomenės Karinės oro pajėgos sovietų gamybos sraigtasparnius „Mi-8T“ naudoja paieškos ir gelbėjimo darbų vykdymui, karių transportavimui ir kitoms funkcijoms.

2014 m. įsigijus tris naujus vakarietiškus AS365 „Dauphin“ sraigtasparnius, Karinės oro pajėgos jai pavestą paieškos ir gelbėjimo funkciją gali užtikrinti tik iš dalies. Todėl buvo siūloma pratęsti dviejų sraigtasparnių „Mi-8T“ naudojimą, kol bus įsigyti vakarietiški sraigtasparniai.

Naujų universalių sraigtasparnių įsigijimas planuojamas 2020 metais.

Kaip teigė bendrovės „Helisota“ atstovai, „Mi-8T“ sraigtasparniai gaminami Rusijoje, ir kai kurių agregatų remontas atliekamas tik gamintojo šalyje, todėl skirtingos Europos valstybės, įskaitant Lenkiją ir Čekiją, perka arba taiso dalį savo naudojamų „Mi-8“ komponentų Rusijoje.

„Taip pat yra ir LR KAM naudojamų „Mi – 8T“ atveju –sraigtasparniai yra remontuojami Lietuvoje, o užsienio subrangovu taisomas tik vienas iš agregatų. Jokių su remonto šalimi susijusių apribojimų nebuvo LR KAM organizuotame „Mi – 8“ remonto konkurse. Nepaisant to, mūsų pasiūlyme buvo pateikta išsami informaciją apie visus subrangovus, įskaitant įmonių pavadinimus bei jų kilmės valstybes. Taigi viešojo pirkimo konkursą laimėjome pateikdami pilną informaciją ir pasiūlę mažiausią kainą. Šiai dienai nesame gavę jokių oficialių pretenzijų iš LR KAM“, – komentavo „Helisota“ spaudos tarnyba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų