Bendras „Vilniaus troleibusų“ bei Lietuvos radijo ir televizijos centro projektas „Mobiliojo 4G ryšio technologijos „WiMAX“ panaudojimo viešajame transporte galimybės“ turėtų tęstis iki gruodžio 7-osios. Per tą laiką tikimasi įvertinti, ar tokia sistema padeda spręsti viešojo transporto saugumo problemas ir yra reikalinga Vilniui.
Bus saugiau
„Manau, naudos turėsime, nes taip didinsime saugumą viešajame transporte. Chuliganizmo atvejų, ypač pastaruoju metu, pasitaiko labai daug, kelis per dieną, tad kameros, tikimės, drausmins chuliganus. Dar viena problema, kurią norime išspręsti, yra „zuikiai“. Jie labai budrūs ir greitai pasitaiko prie naujų aplinkybių“, – sakė „Vilniaus troleibusų“ direktorius Vidmantas Striška.
Anot V.Striškos, įvedus naująją įlaipinimo į autobusus ir troleibusus tvarką, kai keleiviai lipa tik pro priekines duris, vadinamieji zuikiai rado būdų apgauti vairuotojus: vienkartiniai bilietai žymimi kelis kartus, nes vairuotojas nespėja visų patikrinti.
Vaizdus iš troleibusų stebi „Vilniaus troleibusų“ dispečerės, tad naujų darbuotojų bent kol kas bendrovė samdyti neketina. Vairuotojai turi ir pavojaus mygtukus, juos paspaudę gali susisiekti su policija ar kita pagalbos tarnyba, kurios darbuotojai dar prieš nuvykdami į įvykio vietą mato ir gali įvertinti situaciją bei priimti atitinkamus sprendimus.
Apsispręs dar šiemet
Jeigu eksperimentas pasiteisins, Vilniaus savivaldybė turės nuspręsti, ar tokias pat kameras diegti ir kituose troleibusuose ar autobusuose. Anot Vilniaus vicemero Romo Adomavičiaus, kiek tai galėtų kainuoti, šiuo metu dar nežinoma, bet skaičiuojama, kad suma galėtų siekti apie 1,5 mln. Lt. „Tai mokestis už šią sistemą, tačiau jis atsipirks, nes saugiu viešuoju transportu naudosis daugiau gyventojų“, – įsitikinęs vicemeras.
R.Adomavičiaus teigimu, kokią naudą miestui duos vaizdo kameros troleibusuose, matysime po kelių savaičių, nereikės laukti eksperimento pabaigos. „Eksperimentas bus vykdomas ne savivaldybės, o bendrovių, kurios diegs sistemas, lėšomis. Tačiau jeigu vis dėlto nuspręsime jas diegti visame viešajame transporte, šios įmonės neturės jokių privilegijų – skelbsime tarptautinį konkursą“, – sakė R.Adomavičius.
„Vilniaus troleibusų“ vadovo V.Striškos manymu, visuose troleibusuose ir autobusuose vaizdo kamerų tikrai nereikės montuoti, greičiausiai bus pasirinkti tik tie maršrutai, kuriuose gana dažnai pasitaiko nemalonių incidentų.
Anot vicemero, sulaukta ir žmogaus teisių gynėjų, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos atstovų nuogąstavimų, kad nufilmuota medžiaga gali patekti į netinkamas rankas ir būti naudojama neteisėtais tikslais. „Kol kas diskutuojame, kaip užtikrinti, kad filmuota medžiaga nebūtų galima pasinaudoti netinkamais tikslais. Pademonstruosime, kaip sistema veikia, ir tikimės jų pastabą, kaip informacija turi būti saugoma, kas gali ja naudotis, kad gyventojai būtų ramūs, jog niekas nesinaudos tais nufilmuotais vaizdais“, – sakė R.Adomavičius.
V.Striškos teigimu, šiuo metu nuspręsta saugoti ne visą filmuotą medžiagą, o tik tuos epizodus, kuriuose bus užfiksuotas chuliganiškas išpuolis ar panašūs incidentai.
19-ojo maršruto troleibusuose keleiviai gali nemokamai naudotis ir internetu, čia įrengta „WiFi“ ryšio zona.