Neoficialiomis žiniomis, R.Mikšys įtariamas veikęs Latvijos aviacijos bendrovės „Wings 4 Sky Group“ interesais.
Latvijos naujienų agentūros LETA duomenimis, šį įmonė dar 2015 metais pateko į latvių saugumo tarnybų akiratį. Vis dėlto Lietuvos kariuomenė 2016 metais pasirašė sutartį su „Wings 4 Sky Group“ dėl mokomųjų lėktuvų pirkimo.
Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) ketvirtadienį pranešė, jog tyrimą atlieka pagal karinės žvalgybos suteiktą informaciją, kad vienos privačios bendrovės vadovas bandė 90 tūkst. eurų kyšiu papirkti Karinių oro pajėgų karininką. Jis įtariamas taip siekęs naudos Latvijos bendrovei.
Anot teisėsaugos, šis kyšis buvo siūlomas siekiant, kad vienai Latvijos bendrovei būtų sudarytos išskirtinės sąlygos dalyvauti ir laimėti neįvardijamą viešojo pirkimo konkursą. STT nenurodo konkrečių tyrime figūruojančių asmenų ar įmonių pavadinimų.
R.Mikšiui pareikšti įtarimai dėl papirkimo. Verslininkas buvo sulaikytas trečiadienį, jo namuose ir darbo vietoje buvo atliktos kratos.
Ketvirtadienį įtariamasis buvo paleistas, BNS sakė Specialiųjų tyrimų tarnybos atstovė Ramunė Paukštienė.
„Mūsų pareigūnai dėl suėmimo nesikreipė, nes manome, kad jis nebėgs, neklastos įrodymų – nėra pagrindo prašyti tolesnio jo suėmimo“, – penktadienį teigė STT atstovė.
Pasak jos, įtariamasis oficialių atstovavimo santykių su Latvijos bendrove neturėjo.
R.Mikšys Šiaulių oro uostui vadovavo nuo 2006 iki 2015 metų liepos, kuomet buvo atleistas iš pareigų. Kaip tuomet teigė oro uostą valdančios Šiaulių savivaldybės atstovai, R.Mikšys buvo atleistas dėl prastų įmonės rezultatų.
R.Mikšiui priklauso statybų ir prekybos įmonė „Ragda“, šiai įmonei vadovauja jo žmona Daiva Mikšienė. Verslininkas taip pat yra įmonės „Aviatechnika“ direktorius, ši bendrovė priklauso „Ragdai“.
Registrų centro duomenimis, verslininkas yra ir įmonės „Aldrija“ direktorius, taip pat Šiauliuose įsikūrusios Verslo informavimo ir vystymo asociacijos vadovas.
1996 metais R.Mikšys dalyvavo Seimo rinkimuose su Lietuvos ūkio partija.
Su juo BNS susisiekti kol kas nepavyko, verslininko telefonas yra išjungtas. Susisiekus su R.Mikšio žmona ir paklausus apie vyro sulaikymo aplinkybes, ji sakė nieko nekomentuosianti.
Latvijos įmonei – reputaciniai iššūkiai
Neoficialiomis žiniomis, bendradarbiaudami su Lietuvos teisėsauga, Latvijos korupcijos prevencijos ir kovos su korupcija biuro pareigūnai taip pat atliko kratas pačioje „Wings 4 Sky“.
Su įmonės vadovais Latvijos naujienų agentūrai LETA susisiekti kol kas nepavyko, tačiau telefonu atsiliepusi bendrovės administratorė tvirtino, jog „Wings 4 Sky“ pastarosiomis dienomis teisėsaugos pareigūnai nesilankė.
Šios bendrovės interneto puslapyje nurodoma, kad ji prekiauja orlaiviais bei sraigtasparniais, teikia reaktyvinių lėktuvų techninės priežiūros ir mokymų paslaugas, taip pat užsiima atsarginių dalių aviacijai importu ir eksportu, teikia remonto paslaugas.
Lietuvos karinės oro pajėgos iš šios Latvijos kompanijos, tuomet besivadinusios „K.S. AVIA“, nuomojasi tris mokomuosius reaktyvinius lėktuvus L-39 „Albatros“.
Ši beveik 3,4 mln. eurų vertės sutartis 2016 metų kovą buvo sudaryta trejiems metams.
Įvykus viešajam pirkimui dėl lėktuvų nuomos, viena iš konkurse dalyvavusių bendrovių, Estijos įmonė „Mada Air“, buvo apskundusi sprendimą, tačiau teismai jos skundus atmetė.
Estijos verslininkai teigė, jog pirkimo pirmosios ir antrosios vietos laimėtojų pasiūlymai turėjo būti atmesti, nes bendrovės „K.S. Avia“ ir „Sky Fuel“ yra tarpusavyje susijusios per akcininkus, valdymo organus, veikia toje pačioje buveinėje.
„Realiai SIA „Sky Fuel“ neturi nuosavo lėktuvų parko, o lėktuvus nuomoja iš SIA „K.S. Avia“ ir tokiu būdu visiškai nuo jos priklauso bei atsako prieš perkančiąją organizaciją už netinkamą pastarosios prievolių vykdymą“, – pretenzijoje teismui 2016-aiasiais teigė estų „Mada Air“.
Krašto apsaugos ministerija penktadienį pranešė, kad sutarties dėl trijų L-39 „Albatros“ nuomos pratęsti neplanuojama.
„Jei bus priimtas sprendimas dėl lėktuvų nuomos įsigijimo, pirkimas bus atliekamas pagal viešųjų pirkimų procedūras“, – BNS sakė ministerijos atstovė Asta Galdikaitė.
Latvijos verslo portalo Firmas.lv duomenimis, „K.S. AVIA“ buvo registruota 1994 metais. Prieš dvejus metus bendrovė pakeitė pavadinimą į „Wings 4 Sky“.
48,7 proc. įmonės akcijų priklauso Sergejui Ščiukinui, po 25 proc. akcijų turi Konstantinas Soloduha ir Artiomas Soloduha, o 1,25 proc. akcijų priklauso Irinai Ščiukinai.
S.Ščiukinas yra bendrovės valdybos pirmininkas, o K.Soloduha – valdybos narys.
„Wings 4 Sky“ grupei priklauso 75 procentai Jūrmalos (Tukumo) oro uostą valdančios bendrovės „Sky Port“ akcijų.
LETA duomenimis, 2015 metais Latvijos Civilinės gynybos agentūra atšaukė Tukumo oro uosto aerodromo pažymėjimą. Agentūra tai motyvavo gauta informacija iš dviejų Latvijos saugumo institucijų, jog tuometinė oro uosto savininkė „K.S. AVIA“ neatitiko aviacijos įstatymo reikalavimų arba kėlė grėsmių saugumui.
Pagal Latvijos įstatymus, oro uosto valdytojas turi nekelti grėsmės Latvijos saugumui ir visuomenei, šalies demokratinei sistemai, nepriklausomybei ir teritoriniam vientisumui.
Minimas pažymėjimas tebėra panaikintas.
Pranešimas parengtas bendradarbiaujant su Latvijos naujienų agentūra LETA.