Lėktuvas rastas apie 700 metrų nuo paskutinės Švedijos oro stebėjimo radaro fiksuotos ieškomo orlaivio pozicijos.
Orlaivis aptiktas jūros dugne, 124 metrų gylyje
Orlaivis aptiktas jūros dugne, 124 metrų gylyje. Rastą lėktuvą apžiūrėjus laivo „Kuršis“ povandeninio roboto vaizdo kamera, buvo nustatyta, kad lėktuvo borto numeris sutampa su ieškomo orlaivio borto numeriu.
Artimieji apie rastą lėktuvą informuoti.
Pilotai kol kas nerasti. Jų paieška tęsiama toliau.
„Lėktuve pilotų nebuvo, todėl ir tęsiama jų paieška“, – BNS sakė Krašto apsaugos ministerijos atstovė Asta Galdikaitė.
Lėktuvas rastas už 63 jūrmylių nuo kranto, kiek šiauriau Palangos platumos.
Paieškų vykdytojai kol kas nieko negalėjo pasakyti apie lėktuvo būklę, ar jis yra kaip nors apgadintas arba pažeistas.
„Dėl lėktuvo būklės kol kas neturiu jokios informacijos. Kai gausime videomedžiagą, analizuosime ją ir galėsime pateikti daugiau informacijos“, – antradienio pavakarę žurnalistams Klaipėdoje sakė Lietuvos karinių jūrų pajėgų vado padėjėjas kpt. ltn. Antanas Brencius.
Anot jo, iš išorės apžiūrėjus lėktuvą žmonių kūnų jame nepastebėta.
Narai lėktuvo nepasieks, teks laukti specialios technikos
„Toliau tęsiama paieškos operacija. Laivai „Šakiai“ ir „Kuršis“ pasilieka jūroje. Trečiadienį planuojame pasitelkti Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvą L-410, taip pat JAV lėktuvą „Hercules“, kuris yra atvykęs į karines pratybas“, – kalbėjo karininkas.
Ant dugno gulinčio lėktuvo taip lengvai pasiekti nepavyks. „124 metrai yra didelis gylis, per didelis narams panerti. Jeigu bus bandoma nerti ar bus bandoma iškelti tą orlaivį, turės būti pasitelkta speciali technika“, – paaiškino A.Brencius.
Anot jo, antradienį su rastu lėktuvu nieko nebus daroma. Bus laukiama specialios technikos, kuri vietą, kurioje rastas An-2 gali pasiekti tik trečiadienį. Kol kas neaišku, ar bus bandoma lėktuvą iškelti. Sprendimas dėl to dar nepriimtas.
Lėktuvo iškėlimo darbai labai sudėtingi, bet įmanomi. 2003 metais iš Baltijos jūros dugno iškeltas katastrofą patyręs Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis „Mi-8“. Tada žuvo du karo lakūnai.
Klaipėdos bendrovės „Narų servisas“ specialistai ir technika orlaivį iškėlė iš 25 metrų gylio.
Pernai spalį Lenkijoje iš Baltijos jūros dugno buvo iškeltos Antrojo pasaulinio karo laikų amerikiečių bombonešio „Douglas A-20 Havoc“ nuolaužos.
Operacija truko keliolika valandų. Lėktuvas buvo iškeltas laivo gervėmis ir užkeltas ant vilkiko denio.
Ankstesnis mėginimas iškelti nuolaužas buvo surengtas rugsėjo pradžioje. Tuo metu smėliu užneštas lėktuvas buvo atkastas, atkeltas nuo dugno ir parengtas galutiniam iškėlimui.
Tiesa, lėktuvo nuolaužos buvo gerokai mažesniame gylyje – 15 metrų.
Šiais metais sėkmingai iškelta katastrofą Javos jūroje patyrusio bendrovės „AirAsia“ lėktuvo uodega. Ji į jūros paviršių pakelta pripučiamais plūdurais bei kranu, po to įkelta į vilkiką.