Tačiau ne mažiau svarbi priešakinių pajėgų bataliono dalis yra paramos elementai, arba, kalbant civiliams įprasta kalba, kariuomenės logistai. Šią funkciją batalione atlieka Belgijos karių kuopa, kuriems talkina ir 22 kariai iš Liuksemburgo. Savaime aišku, šiek tiek savų logistinių pajėgumų turi ir kitos eFP BG LTU tarnaujančios šalys – Vokietija, Nyderlandai, Norvegija, Kroatija, Prancūzija.
Norint suvokti kariuomenės logistų svarbą, reikia paminėti, kad pirmieji belgų logistinės kuopos kariai Rukloje su pirmuoju vizitu apsilankė maždaug prieš metus iki čia atvykstant pirmiesiems NATO bataliono kariams. Vizito metu buvo susipažinta su priimančios šalies (šiuo atveju – Lietuvos Kariuomenės) turima infrastruktūra ir pradėta planuoti, kiek ir kokios įrangos reikės, kad priešakinių pajėgų batalionas patogiai įsikurtų ir tinkamai funkcionuotų mūsų šalyje. Buvo nuspręsta, kad didžioji dalis bataliono karių gyvens ir dirbs specialiuose konteineriuose. Tai įprasta praktika karinėse misijose.
Šiuolaikiniai modernūs konteineriai naudojami ir kaip karių gyvenamosios patalpos, ir kaip darbo kabinetai, juose būna įrengti sanitariniai mazgai, valgyklos, medicinos punktai, sumontuoti elektros generatoriai ir t.t. Jie yra tokie pat šilti, gerai vėdinami ir patogūs, kaip ir stacionarių kareivinių patalpos. Konteineriai gali būti sujungiami į vientisus blokus po kelis tiek į šonus, tiek ir į viršų, jie yra visiškai autonomiški, o įrengti nemažą konteinerių miestelį dažniausiai pakanka nedidelės aikštės su išlygintu paviršiumi.
Vien Rukloje dislokuoto NATO priešakinių pajėgų bataliono kariams laivais per Klaipėdos uostą buvo atplukdyta daugiau nei 1000 (!) įvairios paskirties konteinerių. Tad nenuostabu, kad bataliono logistų naudojama technika daugiausia ir yra skirta standartinių konteinerių transportavimui ir pakrovimui/nukrovimui. Beniliukso šalių kariai-logistai daugiausiai naudojasi 5–10 metų senumo „Scania R480 8x8“ sunkvežimiais, ant kurių sumontuota HIAB firmos įranga – kranai, liftai arba konteinerių griebtuvai.
Nyderlandų logistinės kuopos būrio vadas vyr. seržantas Rene pasakoja, kad patys sunkvežimiai yra pritaikyti kariuomenės reikmėms. „Jų kabinos yra šarvuotos, pastiprinta važiuoklė, juose sumontuota ne tokia jautri degalų kokybei įpurškimo sistema. Smulkius sunkvežimių gedimus mes galime pataisyti bataliono teritorijoje esančiose remonto dirbtuvėse. Tačiau techniniams aptarnavimams ir (jei prireikia) stambesniam remontui sunkvežimius varome į vietinį – šiuo atveju Kauno – „Scania“ centrą.“
Kita kariuomenės logistų darbo dalis – karinės technikos ir paramos elementų transportavimas pratybų ar karinių veiksmų metu. Pvz., Rukloje dislokuoto NATO bataliono naudojamus tankus ir šarvuočius tenka nuolat vežioti į Gaižiūnų ar Pabradės poligonus, kad jie savo vikšrais negadintų bendro naudojimo kelių. Tam belgų kariuomenės logistai naudoja vilkikus „Scania T144“ su įspūdingomis puspriekabėmis, kurių keliamoji galia siekia 65 tonas.
Vykstant pratyboms (o jų pastaruoju metu Lietuvoje tikrai gausu), logistai tiekia koviniams daliniams reikalingą amuniciją ir kitus reikalingus dalykus – degalus, maistą, smulkią techniką. „Jūs nestebtumėte sužinoję, kiek degalų reikia šiuolaikiniams tankams arba pėstininkų kovos mašinoms, – juokiasi belgų kariai-logistai. – Būna, kad, vykstant aktyviai pratybų fazei, sunkiai spėjame ruošti ir gabenti reikiamą kiekį degalų cisternų. Bet pratybos tam ir yra, kad mokytumės ir būtume pasiruošę galimiems konfliktams ir nenumatytoms situacijoms.“
Šių laikų kariuomenėse logistinė grandis yra viena svarbiausių, nes nuo jos pajėgumo ir gebėjimo efektyviai dirbti neretai priklauso ir visos karinės operacijos arba konkrečios misijos sėkmė. Todėl šie nematomo fronto kariai labai vertinami visų šalių kariuomenėse. Rukloje tarnaujantiems eFP BG LTU logistams belieka palinkėti sėkmės susidorojant su visais iškylančiais iššūkiais ir ramios tarnybos.