Kariuomenės sandėlius pasiekė pirmieji mikrodronai

Lietuvos kariuomenės sandėlius pasiekė pirmieji prancūzų pagaminti mikrodronai.
KAM nuotr.
KAM nuotr.

„Žingsnis po žingsnio Lietuvos kariuomenėje plačiame skirtingų tipų droninius pajėgumus. Tai leis ne tik paruošti daugiau dronų operatorių, bet ir sustiprins mūsų operacines galimybes“, – sakė krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas.

Anot Krašto apsaugos ministerijos (KAM) pranešimo, Gynybos resursų agentūra sutartį su bendrove „Deftools“ dėl Prancūzijos gamintojo mikrodronų (kvadrokopterių) „Parrot Anafi UKR“ pirkimo pasirašė birželio mėnesį.

Šios sutarties vertė – 2,5 mln. eurų.

„Parrot Anafi UKR“ dronai buvo sukurti pagal tarptautinę programą, siekiant aprūpinti Ukrainos pajėgas efektyvia mikroklasės daugiafunkcine platforma.

KAM teigimu, šie dronai yra naujausias įmonės „Parrot“ modelis, jis yra pritaikytas veikti sudėtingomis radijo – elektroninės kovos sąlygomis. Mikrodronai „Parrot Anafi UKR“ jau yra Lietuvos kariuomenės sandėliuose, artimiausiu metu bus apmokomi pirmieji dronų operatoriai.

Šių metų liepos mėnesį Gynybos resursų agentūra taip pat pasirašė sutartis dėl įvairių tipų dronų įsigijimo – iš Latvijos bendrovės „Edge Autonomy“ ketinama pirkti mažosios klasės žvalgybinių bepiločių orlaivių, iš Estijos gamintojų „Threod Systems“ sutarta įsigyti mini klasės žvalgybinių orlaivių.

Šių įsigijimų vertė – beveik 36 mln. eurų. Planuojama, kad dauguma dronų bus pristatyti dar šį rudenį, likusieji – 2025 metų pradžioje.

Dronų pirkimai vykdomi skubos tvarka, siekiant kuo greičiau sustiprinti bepiločių orlaivių pajėgumą ir integruoti juos į Lietuvos kariuomenės pajėgumus.

KAM duomenimis, iki 2030 metų visų tipų bepiločių orlaivių sistemų įsigijimams numatyta skirti apie 200 mln. eurų. Kasmet – vidutiniškai po 30 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis