67 procentai lietuvių nustotų pirkti produktus, jeigu sužinotų, kad jie dėl sudėtyje esančių kenksmingų medžiagų jau buvo pašalinti iš prekybos vietų lentynų. Smarkiai vartotojų pasitikėjimą sumažintų ir tai, kad įmonė savo gaminius išmėgina su gyvūnais. Dėl to nustotų pirkę prekes ar naudotis paslaugomis 47 proc. vartotojų.
Tai parodė komunikacijos agentūros „BCP Nova Media“ užsakymu rinkos analizės ir tyrimų bendrovės „Rait“ atlikta gyventojų apklausa, kurioje dalyvavo 1016 15–74 m. Lietuvos gyventojų.
Pasirodo, net kalbos apie prekes siūlančios arba paslaugas teikiančios bendrovės bankrotą vartotojus paveiktų mažiau negu žinia, kad įmonė naudojasi nelegalia programine įranga. Šis veiksnys būtų lemiamas 26 proc. vartotojų – jie nustotų pirkę tos bendrovės gaminius arba paslaugas. O bankroto išsigąstų tiktai 12 proc.
Vos 13 proc. apklausos dalyvių atbaidytų tai, kad atlygį įmonė moka vokeliuose, o 22 proc. kliūtų tai, kad bendrovė vengia mokėti mokesčius.
„Kai nesumokami mokesčiai valstybei, žmonės nemano, kad vagiama iš jų. Jiems labiau nepatinka, kai vagiama iš verslo, tarkim, naudojamasi nelegalia programine įranga. Mūsų šalies vartotojas – brandus, suvokia, kad reikia saugoti save, kitus ir aplinką. Tačiau vargu ar galėtume kalbėti apie pilietinę brandą – žmonės kol kas pateisina ir vokelius, ir mokesčių slėpimą“, – aiškino „BCP Nova Media“ vadovas Arijus Katauskas.
Vartotojų palankumo dažniausiai nusipelno tos įmonės, kurios imasi socialinių ar labdaros projektų. Svarbiausi jų tie, kuriais remiama aplinkosauga. Daugiausia teigiamų rekomendacijų sulauktų žinia apie įmonėje naudojamas technologijas, kurios saugo gamtą, ir apie įmonės tarptautinio apdovanojimo laimėjimą – aplinkiniams tokias bendroves pagirtų 15 proc. apklausos dalyvių.