15min jau pranešė, kad antradienį apie 7 val. „Ecoservice“ šiukšliavežis neišsiteko siauroje Šv. Stepono gatvėje, kliudė automobilį, o taip pat namo balkoną, dėl to šis nukrito.
Skilinėja sienos
Šv. Stepono gatvės gyventoja antradienio rytą teigia išgyvenusi ne vieną siaubo akimirką: jos sūnus išėjo į mokyklą ir netrukus pasigirdo stiprus trenksmas. Pamačiusi, kad nukrito kaimyninio buto balkonas, ji išsigando, kad tą akimirką pro šalį galėjo eiti jos vaikas. Taip nenutiko, nukritęs balkonas nieko nesužeidė. Tačiau vietos gyventojams įvykis sukėlė klausimų.
Tarkim, ar balkono konstrukcijų negalėjo išjudinti šalia vykstančios statybos, dėl kurių, anot gyventojų, skilinėja jų namų sienos. „Šv. Stepono g. 12 vyksta didžiulės statybos, projektas didžiausias. Noriu pasakyti – ten atvažiuoja didžiuliai ekskavatoriai, griauna, sienos dreba mūsų bute. Aš jiems skambinau, sakiau, kad gal galėtų mus apdrausti, bet man buvo atsakyta, kad jų verslas apdraustas, o jums kaip Dievas duos. Bet mums irgi nesaugu“, – kalbėjo savo vardo nenorėjusi skelbti moteris.
Namuose, moters teigimu, byra nuo sienų tinkas. „Mūsų namas pastatytas 1881 metais, medinės pertvaros, mediniai laiptai. Po tų statybų nežinau, kaip bus. Kažkas siaubingo darosi“, – piktinosi gyventoja. Ji sako su baime stebinti sunkiosios technikos judėjimą jų gatve, kuri į statybvietę važinės dar ne vieną mėnesį, ir svarsto, ar kuri nors kita mašina irgi neužkabins balkono, namo kampo ar pan.
Statybų įtakos neįžiūrėjo
Tačiau įvykio vietoje apsilankęs Vilniaus savivaldybės Statinių naudojimo priežiūros poskyrio vedėjas Tauras Varenbergas tikina, kad balkonas neseniai atnaujintas, todėl jo konstrukcijos buvo tvirtos.
„Tos pasekmės, kokios yra, nesusijusios su pastato konstrukcijų būkle. Kad įtaką turėtų šalia esanti statybvietė, irgi tokių požymių nėra. Šis įvykis yra kaip eismo įvykis, kurio metu buvo apgadinta pastato konstrukcija“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.
Bendrovės „Ecoservice“ logistikos vadovas Audrius Puplesis išplatintame pranešime teigia, kad pastato balkoną sunkvežimio vairuotojas kliudė mėgindamas apvažiuoti neleistinoje vietoje stovėjusius automobilius.
„Vairuotojas neįvertino, kad balkonas yra žemiau nei 4 metrai nuo gatvės lygio. Apie įvykį policijai pranešė pats vairuotojas, užpildytos trys deklaracijos – dėl sugadinto balkono, apačioje esančios parduotuvės ir vieno automobilio. Šv. Stepono gatvė yra viena sudėtingiausių didelių gabaritų technikai manevruoti Vilniuje, čia dažnai tenka kviesti policiją dėl pravažiavimą blokuojančių automobilių, tačiau šiandieninis atvejis yra išskirtinis. Tokiose situacijose paprastai gelbėja vairuotojų meistriškumas, tačiau šiuokart jo nepakako“, – tvirtinama komentare.
Vairuotojas tiesiog užlipo ant šaligatvio tam, kad apvažiuotų mašiną, ir neįvertino, kad prie pat yra balkonas, – sakė D.Skrupskelienė.
Apie iššūkius sukinėjantis siauromis Senamiesčio gatvelėmis su dideliais atliekų surinkimo automobiliais, 15min kalbėjo ir „Ecoservice“ generalinė direktorė Daiva Skrupskelienė.
„Labiausiai norėtųsi atkreipti dėmesį į tai, kad kažkas neatsakingai palieka mašinas, gatvelės siauros, tikrai problematiška surinkti šiukšles. Vairuotojas tiesiog užlipo ant šaligatvio tam, kad apvažiuotų mašiną, ir neįvertino, kad prie pat yra balkonas. Ta gatvė tikrai problemiška ir toje vietoje, ir dar kitoje, nes ir atliekas išvežti sunku, ir gyventojai nepatenkinti, kad mes negalime privažiuoti. Norėtųsi gyventojų supratingumo, kad blogai tas mašinas bet kur palieka. Ir policiją esame daug kartų kvietę, kad negalime savo darbo padaryti“, – kalbėjo direktorė.
Su panašiomis problemomis susiduriama ne tik Senamiestyje, tačiau gyvenamuose rajonuose bent jau užkabinti namo konstrukcijas galimybių nėra – balkonai nėra išsikišę taip arti važiuojamosios dalies.
Įtaria neatidumą
Gal ne visai tinkamai vairuotojas elgėsi, nes važiuojant atsargiai ir lėtai, mano manymu, toks dalykas neturėjo įvykti, – sakė T.Varenbergas.
T.Varenbergas vis dėlto linkęs manyti, kad šiuo atveju galbūt ir atliekų surinkimo mašina buvo pasirinkta netinkamai, ir vairuotojui atidumo pritrūko.
„Kiek aš mačiau, kadangi buvau vietoje, tai stovi ženklai, kurie mašinų parkavimo nedraudžia. Palikta viena pusė važiuojamosios dalies važiavimui, o kitoje galima statyti mašinas. Paprasčiausiai šiuo atveju gal ne visai tinkamai vairuotojas elgėsi, nes važiuojant atsargiai ir lėtai, mano manymu, toks dalykas neturėjo įvykti. Žmogus, važiuodamas į Senamiestį su tokiu automobiliu, turėtų įvertinti situaciją ir priimti tinkamus sprendimus“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.
Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad jeigu automobilis būtų judėjęs labai lėtai, galbūt pasekmės nebūtų tokios, kokios yra dabar. „Taip deformuoti konstrukciją, kaip yra, važiuojant minimaliu greičiu, mano manymu, vargu ar įmanoma“, – teigė T.Varenbergas.
„Ecoservice“ žada, kad padarys viską, jog draudimo formalumai būtų sutvarkyti kuo greičiau.
Tai ne pirmas atvejis, kai Vilniuje nukrenta balkonas. Skaudžiausia istorija nutiko 2013 metais, kai Panerių gatvėje nukrito balkonas su jame stovėjusia moterimi. 85-erių senolė mirė.