Pasak Kauno miesto savivaldybės, tai pirmasis toks automobilis Lietuvoje.
„Pats automobilis yra paruoštas maksimaliai pagerinti sąlygas patiems GMP darbuotojams, suteikti jiems bent minimalią apsaugą, reikalingas saugos priemones ir taip visą būtiną standartizuotą įrangą, reikalingą teikti pagalbą įvykio vietoje“, – ketvirtadienį pristatydamas automobilį kalbėjo Kauno GMP vadovas Nerijus Mikelionis.
Masinių nelaimių logistikos automobiltyje taip pat yra štabo vieta, iš kurios galima koordinuoti pagalbą masinės nelaimės metu.
Automobilyje yra pripučiama palapinė, kurioje galima teikti pagalbą nukentėjusiesiems ar sudaryti sąlygas laukti medikams, jeigu yra toks poreikis.
Prie palapinės taip pat yra skirtingų spalvų paklodės, skirtos surūšiuoti nukentėjusiuosius pagal jų būklę.
„Pagrindinis dalykas teikiant pagalbą masinėse nelaimėse – susidėlioti struktūrą ir žinoti labai aiškiai, kam reikia teikti pagalbą. Kitaip sakant, reikia rūšiuoti nukentėjusiuosius“, – kalbėjo GMP vadovas.
Šis automobilis įsigytas už lėšas, kurias į specialų fondą kauniečiai ir įmonės aukojo pirmojo COVID-19 karantino metu. Į jį surinkta 105 tūkst. eurų.
Miestui savarankiškai susitvarkius su deficitinių priemonių stygiumi, surinktos lėšos buvo panaudotos šiam automobiliui įgyti.
„Pinigus išleisti bet kur gali, bet šičia manome ir būtent su GMP vadovu nutarėme, kad tai bus pats protingiausias ir miestui reikalingiausias daiktas, kurį mes galime įsigyti“, – sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
„Sako, jeigu nori taikoje gyventi, geriau ruoškis karui“, – pridūrė meras.
Sako, jeigu nori taikoje gyventi, geriau ruoškis karui.
Kauno greitosios pagalbos medikai tikisi, jog šis automobilis paskatins ir Sveikatos apsaugos ministeriją, ir kitus didžiuosius miestus svarstyti panašių transporto priemonių įsigijimą.
„Tokių automobilių minimum penkių reikėtų Lietuvoje, didžiuosiuose miestuose“, – kalbėjo N.Mikelionis.
Jis prisiminė ir keletą įvykių, kai toks automobilis būtų pravertęs: kai Kėdainių rajone pastatas užgriuvo nuo lietaus besislėpusią dviratininkų grupę ar prieš keletą metų, kai Prienų rajone susidūrė keturi šarvuočiai ir nukentėjo keliolika karių.
„Turbūt natūralus klausimas, kokio dydžio turi būti nelaimė, kad aktyvuotume šitą automobilį, tai tokių standartų nėra, nes viskas priklauso nuo pačios situacijos, kuri yra įvykio vietoje. Toks automobilis akyvuojamas, jeigu tuo metu trūksta pajėgų“, – kalbėjo N.Mikelionis.
Nors gali būti atvejų, kai jis būtų siunčiamas į nutolusius rajonus esant mažesniam nukentėjusiųjų skaičiui, planuojama, kad automobilis vyks tais atvejais, kai nukentėjusiųjų skaičius sieks dešimt ir daugiau žmonių.
Kaip BNS informavo savivaldybė, automobilis su perdirbimu ir pritaikymu GMP poreikiams buvo įsigytas viešojo pirkimo supaprastinto atviro konkurso būdu.
Jame dalyvavo viena įmonė – UAB „Commercial transport service“.
Kitoms automobilio salone esančioms gelbėjimo priemonėms buvo organizuota per dešimtį atskirų mažų viešojo pirkimo konkursų, kuriuose dalyvavo skirtingi tiekėjai.