Portalas „Kamanė“ primena, kad 2010-2015 m. Kauno menininkų namai (KMN) dalyvavo teisminėje byloje, kur buvo nagrinėjama ieškovo Raimundo Eimonto saviraiškos laisvė ir teisė skambinti karilionu.
Portale skelbiama KMN pozicija: „Lietuvos apeliacinio teismo 2015 m. sausio 8 d. priimto sprendimo neobjektyvus interpretavimas ieškovui R.Eimontui, jo advokatui ir juos palaikantiems tapo nauju akstinu įvairiomis informacinės sklaidos priemonėmis reikalauti nediskutuotinos ir besąlygiškos teisės groti karilionu. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos apeliacinio teismo sprendimu R.Eimontui nėra suteikta absoliuti laisvė skambinti karilionu, todėl jam galioja ta pati tvarka, kaip ir kitiems karilionieriams.
Koncertas atrankos komisijai padėtų įvertinti R.Eimonto kaip karilionieriaus meninį lygį, estetinius kriterijus bei tolimesnius sprendimus dėl jo galimų koncertinių programų karilionu.
Kaip rašo „Kamanė“, sausio 20 d. gauta R.Eimonto paraiška dėl koncertų karilionu nekonkursiniu būdu buvo apsvarstyta atrankos komisijos posėdyje. R.Eimontas bei jo advokatas buvo informuoti apie sprendimą, kuriuo nuspręsta R.Eimontui siūlyti, sudarant sutartį su KMN, vasarį atlikti pasirinktų kūrinių duotomis temomis koncertą karilionu (1 val.). Koncertas atrankos komisijai padėtų įvertinti R.Eimonto kaip karilionieriaus meninį lygį, estetinius kriterijus bei tolimesnius sprendimus dėl jo galimų koncertinių programų karilionu.
„Kauno diena“ atkreipė dėmesį į Lietuvoje dirbančius pilotus ir pasakoja, kaip Lietuvos karinių oro pajėgų, civilinės ir sportinės aviacijos bei Jungtinių Amerikos Valstijų NATO misijos Europoje pilotai pasidalijo istorijomis apie savo kelią į aviaciją. „Šiuo projektu norime parodyti geruosius pavyzdžius, kaip paprasti žmonės dar vaikystėje į dangų žiūrėdami su vaikišku susižavėjimu pasiryžo pasiekti savo svajonę – tapti pilotais – ir ją įgyvendino. Taip jie primena kitiems žmonėms, kad niekada neapleistų savo svajonių", – pasakojo S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas.
Nufilmuotuose pasakojimuose daugelis pilotų teigė, kad sunkiausia dalis – mokslai, kurie iš jų pareikalavo daug kantrybės, bet visas pastangas galiausiai atpirko galimybė skraidyti.
„Sunkiausia kelio dalis, siekiant tapti pilotu, buvo mokymasis – per trumpą laiką turi įsisavinti daug informacijos. Kaip tada atrodė – tam gali prireikti viso gyvenimo. Mes net juokaudavome, kad tai tas pats, kaip gerti vandenį iš ugniagesių žarnos" – pasakojo „AH-64 Apache“ pilotas Benas Ramosas.
„Yra sunkumų, bet jie įveikiami, jei labai to nori. Sunkiausios dalies negaliu išreikšti. Visada nuobodu sėdėti prie knygų, bet paskui taip linksma skraidyti“, – prisiminimais dalijosi KOP sraigtasparnių eskadrilės lakūnas Gintautas Čiuoderis.
Projektas „Pasakojimai apie aviaciją“ yra įgyvendinamas S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo kartu su JAV ambasada Lietuvoje.