2020 03 08

Kaune – eitynės, siekiant atkreipti dėmesį į smurtą prieš moteris

Sekmadienį Kaune rengiamos moterų solidarumo dienos eitynės, kuriomis siekiama atkreipti dėmesį į smurtą prieš moteris.
Kaunas iš viršaus
Kaunas / Karolinos Stažytės nuotr.

Istorinės Lietuvos Prezidentūros kieme miesto centre rinksis moterų organizacijos, profesinės sąjungos, vėliau prasidės eisena iki Nepriklausomybės aikštės Laisvės alėjos pradžioje.

Čia planuojama atlikti moterų pasipriešinimo smurtui šokį „Prievartautojas (užpuolikas) tavo kelyje“.

Pasak organizatorių, akcijos dalyviai, išmainę raudonas tulpes į tos pačios spalvos kepures ir švilpukus sieks atkreipti dėmesį į Lietuvą ir pasaulį krečiantį smurtą prieš moteris.

„Kovo 8-ąją akcijos organizatorės kviečia kartu pasakyti smurtui „ne“ ir pareikšti, kad tokia santvarka moterų netenkina ir ragina keisti patiriamą smurtą ir socialinę, ekonominę, bei politinę nelygybę solidarizuojantis ir veikiant išvien“, – rašoma organizatorių pranešime.

Statistikos departamento duomenimis, pernai aštuonios iš dešimties suaugusios smurto artimoje aplinkoje aukos buvo moterys, dauguma jų nukentėjo nuo savo partnerių.

Devyni iš dešimties smurtu artimoje aplinkoje įtariamų ar kaltinamų asmenų buvo vyrai, apie pusė jų – 30–49 metų amžiaus.

Europos Komisijos šių metų ataskaitoje apie Lietuvą teigiama, jog šalyje yra palyginti maža lyčių nelygybė, o rodikliai geresni už Europos Sąjungos vidurkį.

Komisijos duomenimis, fizinio ir seksualinio smurto prieš moteris atvejų yra nedaug, o vyrų ir moterų užimtumo lygių skirtumas gana nedidelis, didesni skirtumai išryškėja versle ir politikoje: lyčių pusiausvyra valdžioje Lietuvoje siekia 30 proc. Europos Sąjungos vidurkio.

Įmonių valdybose moterų yra vos pusė ES vidurkio, tačiau yra daug vadovių – dvigubai daugiau nei ES vidurkis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis