Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 10 23

Kaune į autobusą per rampą neįleisto neįgalaus kauniečio mama: „Lai atvyksta atsiprašyti“

Spalio 17 d. dukra kaunietės Dalios paklausė: „Mama, ar žinai, kaip iš brolio išsityčiojo?“. Tą dieną neįgalus 22-ejų metų Dalios sūnus Saulius nebuvo įleistas į autobusą per rampą. Kadangi tai nutiko nebe pirmą kartą, moteris ėmė aiškintis situaciją. Durų jaunuoliui neatvėręs vairuotojas galiausiai atsiprašė, tiesa, kaip tvirtina kaunietė, su pašaipos kupina gaidele.
„Kauno autobusų“ vairuotojas į vidų neįleido neįgaliojo
„Kauno autobusų“ vairuotojas į vidų neįleido neįgaliojo / Skaitytojos Dalios nuotr.

Į 15min redakciją besikreipusi kaunietė Dalia papasakojo, kad spalio 17 d. jos sūnus Saulius su savo seserimi apie vidurdienį laukė 67 maršruto autobuso Sporto g. sustojime Kaune, tačiau atvykusio viešojo transporto vidurinės durys (kur yra nuleidžiama rampa) vežimėliu judančiam jaunuoliui taip ir neatsivėrė.

„Žmonės pradėjo sakyti, kad yra neįgalus vaikinas, atidarykite duris. Vairuotojas atšovė, kad durys neatsidaro, tos, kur yra trapas. Pasakė: „Eik per kitas duris“. Kaip? Buvo šalta“, – teigė Dalia, pabrėžusi, kad jos sūnus kone kasdien autobusais važinėja į paskaitas ir treniruotes.

Kauno miesto savivaldybės nuotr./Viešasis transportas
Kauno miesto savivaldybės nuotr./Viešasis transportas

Galiausiai vaikinas į vidų pateko pro kitas duris – jį įkėlė į pagalbą suskubę malonūs keleiviai, tačiau autobuso gale nėra kur pritvirtinti vežimėlio, jog šis nejudėtų.

Pasak Dalios, vienas toks atvejis jau yra buvęs, tad neįleistas Saulius neva iš pradžių patikėjęs, kad tos durys tikrai dėl kažkokių priežasčių pastrigo.

Vis dėlto, šalia buvusiai vaikino seseriai kilo įtarimas. Ji įšoko į to paties autobuso vidų ir pavažiavusi iki kitos stotelės išvydo, kaip durys atsidaro.

Ne pirmas kartas

„Dukra parašė raštą „Kauno autobusams“. Aš skambinau įvairiais numeriais. Peržiūrėjo vaizdo įrašus. Pirminis atsakymas: įlipo per kitas duris ir išlipo. Kaip? Tuomet pasakė, kad aiškinasi situaciją. Gal kažko pavartojęs vairuotojas? Nėra kitiems saugu su tokiu važiuoti. Dispečerinėje pažadėjo patikrinti, kai jis baigs reisą“, – kas vyko toliau, pasakojo Dalia.

Ne vairuotojas, o „Kauno autobusų“ vadovybė asmeniškai atsiprašė.

Jos teigimu, kai maždaug prieš metus įvyko panašus atvejis (tuomet paaiškinta, kad ne tas reisas, lauk kito autobuso), gautas patvirtinimas, jog visi autobusai Kaune yra pritaikyti neįgaliesiems.

Tuomet, anot Dalios, ne vairuotojas, o „Kauno autobusų“ vadovybė asmeniškai atsiprašė, patikino, kad tai nepasikartos. Vis dėlto, pasikartojo.

Pareikalavo atsiprašyti

Galiausiai kaunietė pareikalavo, kad durų neatidaręs 67-ojo reiso vairuotojas atvyktų ir atsiprašytų sūnaus asmeniškai. Tą pačią įvykio dieną nesulaukta net atsiprašymo skambučio.

Kauno miesto savivaldybės nuotr./Kauno autobusai
Kauno miesto savivaldybės nuotr./Kauno autobusai

„Pranešiau kitą dieną „Kauno autobusams“, kad nepaskambino. Tuomet vairuotojas susisiekė su manimi ir pasakė tarsi šaipydamasis: „Atcyprašeau“. Visiškas chamizmas. Tokia šlykščia intonacija. Pasakiau, kad ne manęs turi atsiprašyti, o sūnaus.

Negi jis galvoja, kad niekada nesirgs, nereiks jam pagalbos? Artėja šaltasis periodas, autobusais važiuoja daug žmonių, kurie sunkiau juda – neįgalūs, sergantys, vaikai, močiutės su lazdelėmis. Kaip gali taip elgtis? Pasiūliau atvažiuoti ir atsiprašyti sūnaus. Neatvyko.

Jei darbuotojai žinotų, kad padarius žalą klientui reiks atvykti ir atsiprašyti, gal kitaip į viską žiūrėtų. Niekas nenorės to daryti, nes nėra malonu, bus atsakingesni. Bet to, tikėtina, neįmanoma padaryti“, – teigė Dalia, išreiškusi norą, kad viešojo transporto vairuotojai pradėtų elgtis su kitais žmoniškai.

Anot jos, daug žmonių nukenčia nuo tokių nemalonių autobusų valdytojų. Ypač nepatenkinti – vyresnio amžiaus keleiviai.

„Ką daryti ir kur kreiptis, kad tai nepasikartotų? Viena moteris iš savivaldybės pasakė: to vairuotojo vis tiek neišmes, nes vairuotojų trūksta. Tai jei trūksta, su žmonėmis gali elgtis kaip nori?“ – stebėjosi kaunietė.

Teigia, kad pateko į vidų per kitas duris

Greta Makūnaitė, „Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistė, 15min atsiuntė komentarą dėl šios situacijos.

„Vertinant situaciją buvo peržiūrėti vaizdo stebėjimo kamerų įrašai. Patvirtiname, kad spalio 17 d. Sporto g. stotelėje apie 11.45 val. neįgaliajam keleiviui nebuvo atidarytos vidurinės autobuso durys su įvažiavimo rampa, padedančia lengviau patekti į transporto priemonės vidų. Keleivis į transporto priemonę pateko pro galines autobuso duris“, – tvirtino bendrovės atstovė.

Tai, pasak jos, nebuvo sąmoningas autobuso vairuotojo elgesys – iš tiesų buvo nustatytas autobuso antrų durų mechanizmo gedimas. Dėl šios priežasties durys atsidarė, tačiau ne visose stotelėse.

„Gavus keleivio skundą ir nustačius tinkamą vietą ir laiką, autobusas buvo pakeistas 13.07 val., o autobuso durų gedimas buvo nedelsiant pašalintas“, – patikino G.Makūnaitė.

UAB „Kauno autobusai“ nuotr./Kauno autobuse
UAB „Kauno autobusai“ nuotr./Kauno autobuse

Privalėjo padėti

Istorijoje minimas vairuotojas įmonėje dirba beveik 10 metų ir per šį laikotarpį nėra gavęs nuobaudų ar keleivių skundų. Dėl šios situacijos jis sulaukė įspėjimo už pareiginių darbo nuostatų nevykdymą.

„Situacija ir jos sprendimo būdai yra aptarti su juo asmeniškai. Jeigu stotelėje laukia keleivis neįgaliojo vežimėlyje ar keleivis su vaiku vežimėlyje, vairuotojas privalo padėti (atlenkiant įlaipinimo rampą) patekti į autobusą pro duris, prie kurių sumontuota įvažiavimo rampa, o pasiekus reikiamą stotelę, padėti jam išsilaipinti.

Šioje situacijoje vairuotojas privalėjo neįgaliajam keleiviui padėti patekti į autobusą, net jei durys su įvažiavimo rampa neatsidarė“, – teigė „Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistė.

Ji patikino, kad bendrovė investuoja į transporto priemonių atnaujinimą, jog keliavimas viešuoju transportu būtų patogus ir tinkamas visiems, ypač tiems, kuriems keliauti miesto autobusais ar troleibusais gali būti sudėtinga – senyvo amžiaus, riboto judumo keleiviams, neįgaliesiems ar tėveliams su vaikų vežimėliais.

Visos transporto priemonės neva yra žemagrindės, jose įrengtos specialios sėdimos vietos senjorams, vietos neįgaliesiems ir vaikų vežimėliams.

Sulaukė įspėjimo už pareiginių darbo nuostatų nevykdymą.

Taip pat transporto priemonėse yra įrengtos specialios įvažiavimo rampos, kurios palengvina keleivių patekimą į viešąjį transportą. Mažos talpos autobusuose rampa yra prie priekinių durų, didesnės talpos transporto priemonėse – prie vidurinių durų, o jas nurodo specialus mygtukas, esantis transporto priemonių išorėje.

1–3 neįgaliųjų skundai per metus

G.Makūnaitė patikino, kad įvažiavimo rampų neturi tik keletas senesnių autobusų, kurie jau greitai nebebus eksploatuojami.

„Visos kitos Kauno viešojo transporto priemonės turi įvažiavimo rampas. Visgi, tam, kad transporto priemonių pritaikomumas būtų naudingas, vairuotojai privalo neįgaliesiems ar tėveliams su vaikų vežimėliais padėti. Tą kiekvienas vairuotojas žino. Tam, kad išvengtume panašių skundų ateityje, vairuotojams bus pateikiama pakartotinė informacija/priminimas apie darbo pareiginių nuostatų reikalavimus – ypač pareigą padėti neįgaliesiems ar tėveliams su vaikų vežimėliais“, – teigė G.Makūnaitė.

Tokių skundų dėl neįgaliųjų keleivių įlaipinimo bendrovė, pasak jos, sulaukia retai – fiksuojami 1–3 skundai per metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais