„Šių autobusų gamintojai sudarė mums galimybę išbandyti transporto priemonę, mūsų miesto sąlygomis, – sakė „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. Pasak jo, įvairūs autobusų gamintojai laikas nuo laiko bendrovei sudaro galimybes išbandyti naujus autobusus. Kai kuriuos, labiausiai tikusius Kaunui, vėliau bendrovė įsigijo.
Pasak M.Grigelio, vairuotojai ir technikos tarnybos specialistai įvertina autobusų stipriąsias ir silpnąsias puses, todėl „Kauno autobusams“ būna lengviau apsispręsti, kokioms techninėms specifikacijoms turi priartėti konkursų dalyviai.
Baltos spalvos autobusas „Crossway LE“ keleivius veža kiekvieną dieną skirtingais maršrutais.
Naujasis autobusas savo savybėmis labai neišsiskiria iš kitų transporto priemonių. Pirmasis ir antrasis įlipimai autobuse yra žemagrindžiai, tačiau trečiasis, kuris yra galinėje autobuso dalyje, turi porą laiptelių. Būtent šią dalį, dėl patogaus galinio varomojo tilto ir jo elementų išdėstymo, įvertino „Kauno autobusų“ technikos tarnybos specialistai.
Be to, šiame autobuse visiškai išspręstas žmonių su negalia įlaipinimas ir išlaipinimas. „Crossway LE“ autobusai taip pat yra iki 15 proc. pigesni, nei 2005 metais „Kauno autobusų“ įsigyti „Solariai“. Pastaruosius įmonė nusipirko iš Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko gavusi paskolą, kuri bus grąžinti iki 2014 metų. Prieš įsigydami „Solaris“ autobusus bendrovė išbandė net šešių gamintojų transporto priemones.
„Turime ir dabar galvoti apie autobusų parko atnaujinimą, nes ir žemagrindžiai „Solariai“ po truputį nusidėvi“, – sakė „Kauno autobusai“ generalinis direktorius M.Grigelis.
Šiuo metu įmonė eksploatuoja 195 autobusus, kurių bendras amžiaus vidurkis siekia per 14 metų. Tarp jų naujausi yra „Solaris“ autobusai, kurių įmonė turi 55. Likę trys ketvirtadaliai transporto priemonių skaičiuoja nuo 12 iki 22 metų.
Siekiant palaikyti stabilų autobusų parko atnaujinimą, „Kauno autobusams“ reikėtų kasmet įsigyti po 15 naujų transporto priemonių.
Kauniečiai tikisi atnaujinti parką, nes Europos Komisija iš Sanglaudos fondo 2007-2013 m. Lietuvai numatė skirti 140 milijonų litų viešojo keleivinio transporto parkui atnaujinti. Į šias lėšas pretenduoja penkių didžiųjų mūsų šalies miestų keleivių vežėjai.