„Reikalas gana paprastas ir absurdiškas. Nuo birželio nebegaunu „Kauno švaros“ sąskaitų už suteiktas paslaugas per elektroninę bankininkystę, kaip iki šiol būdavo. Jos nukeliauja į portalą „Viena sąskaita“, tai yra, trečiajai šaliai, be mano sutikimo. Norint jame pamatyti sąskaitą, turėčiau prisiregistruoti, sutikdamas su nustatytomis taisyklėmis ir prievolėmis. Jos manęs netenkina, todėl prisijungimas neįmanomas ir „Kauno švaros“ sąskaitų nematau“, – problemą 15min išdėstė kaunietis Saulius.
Jis parašė laišką-prašymą „Kauno švarai“, tačiau atsakymas nenudžiugino. Įmonės atstovai paaiškino, kad sąskaitos siuntimo būdai nuo šiol yra du: gauti popierines sąskaitas į pašto dėžutę arba sąskaitas pasižiūrėti prisijungus prie „Vienos sąskaitos“ platformos.
„Ką daryti? Už suteiktas paslaugas noriu susimokėti laiku ir tvarkingai, bet tam reikia matyti bent jau kažkokius skaičius eurais. Grįžti į popierinį variantą? Ne! Aš už gamtos tausojimą. Beje, kaip ir viso šito reikalo sumanytojai, ar bent jau biznio plano pramušėjai. Siųsti žmogui visas sąskaitas viename voke – liuks, bet kam čia liesti elektroninę pusę, prie kurios perėjau jau prieš daugel metų ir nesiskundžiu.
Beje, visi kiti komunalinių paslaugų teikėjai susitvarkę savo portalus ir visas sąskaitas bei apmokėjimus atlieku ir toliau be jokių kliūčių. Kodėl turiu pirkti dramblį?“, – retoriškai paklausė Saulius.
Atsiranda papildomas mokestis
Anot kauniečio, UAB „Viena sąskaita“ yra įmonė, teikianti mokamas paslaugas asmenims, kurie sutinka naudotis jos paslauga ir laikosi paslaugos teikimo taisyklių. Įmonė pradeda teikti paslaugą gavusi kliento sutikimą teikti paslaugą.
„Aš nesu tokio sutikimo davęs ir nesu šios įmonės klientas. Bet mane dominantis objektas šiuo atveju yra ne „Viena sąskaita“, su kuria neturiu nieko bendra, bet „Kauno švara“, kurios paslaugomis naudojuosi ir kuri nesiunčia man sąskaitų“, – pabrėžė Saulius.
„Viena sąskaita“ platformoje skelbiama, kad už suformuotą sąskaitą, apimančią vieno, dviejų ar trijų tiekėjų sąskaitas, mokėti klientui nereikės. Jei tiekėjų skaičius didesnis, teks kas mėnesį pakloti po 1,39 ar 1,49 euro.
Ne tik „Kauno švara“
Pasak „Kauno švaros“ viešųjų ryšių specialisto Jono Tumpos, UAB „Kauno švara“, AB „Kauno energija“, UAB „Kauno butų ūkis“ ir UAB „Kauno vandenys“ priklauso Kauno miesto savivaldybei, kaip ir kauniečių aptarnavimo centras „Mano Kaunas“, kuris savivaldybės iniciatyva sukurtas vienu tikslu – visas šias įmones aptarnauti drauge ir parengti bendrą apmokėjimo sistemą.
„Būtent todėl visos šių bendrovių gaunamos sąskaitos nuo šiol apjungiamos ir jas gyventojai gauna viename voke arba vienoje elektroninėje sąskaitoje. Internetinių sąskaitų (mokesčių) administravimu nuo šiol rūpinasi viešųjų pirkimų konkursą laimėjęs partneris – mokesčių platforma „vienasaskaita.lt“, kuri sąskaitas automatiškai apjungia pagal būsto adresą.
Apmokant tik „Kauno švaros“, „Kauno energijos“, „Kauno butų ūkio“ ir „Kauno vandenų“ komunalinius mokesčius internete veikiančioje specializuotoje platformoje, paslauga teikiama nemokamai. Už papildomai pridedamas sąskaitas taikomas papildomas „vienasaskaita.lt“ mokestis“, – paaiškino „Kauno švaros“ atstovas.
Galima susimokėti ir neprisijungus
J.Tumpa patikino, kad duomenys, kurie perduodami mokesčių platformai „vienasaskaita.lt“, yra perduodami vadovaujantis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu. UAB „Viena sąskaita“ šiuo atveju duomenis gauna todėl, kad jie reikalingi rengiant mokėjimo pranešimų pateikimą gyventojams. Duomenys apie asmenį, J.Tumpos teigimu, perduodami tik mokėjimų pranešimo konsolidavimo, pateikimo ir mokėjimo tikslu. Tiek „Kauno švara“, tiek įmonė „Viena sąskaita“ vykdo sutarties sąlygas, kurios yra sudarytos su paslaugų tiekėjais.
„Vykdydami Kauno savivaldybės viešojo pirkimo sąlygas dėl konsoliduotų sąskaitų pateikimo, Kauno miesto gyventojams įsipareigojame pateikti apjungtas sąskaitas viename voke arba mokėjimų platformoje. Visais atvejais, nesvarbu ar tai popierinė sąskaita, ar elektroninė – siekiame pateikti visas sąskaitas vienu metu, o jeigu gyventojas yra pratęs atsiskaityti internetu – leisti jam dar patogiau apmokėti vienu mokėjimu. Ši paslauga gyventojams teikiama nemokamai. Paslauga tampa mokama tik tada, jeigu gyventojas įsitraukia kitus paslaugų teikėjus.
Kadangi paslauga susijusi su atsiskaitymu, tikrai prašome, kad gyventojai susipažintų su Paslaugos teikimo taisyklėmis, tačiau jeigu jie nesutinka, suteikiame galimybę gauti sąskaitas neprisijungus prie mokėjimo platformos. Tokį pageidavimą jie turi išreikšti patys susisiekę su Klientų aptarnavimo skyriumi“, – išeitį skundo autoriui Sauliui pateikė „Viena sąskaita“ Klientų aptarnavimo skyriaus vadovė Inga Ostreikienė.
Ši sąskaitų pateikimo ir apmokėjimo už komunalines paslaugas tvarka taupo, kaip yra teigęs Kauno savivaldybės administracijos vadovas Vilius Šiliauskas, ne tik žmonių laiką, bet ir pinigus. Pristatant sąskaitas viename voke, kaina nuo 0,57 euro (be PVM) sumažėjo iki 0,25 euro (be PVM). Teigiama, kad tai leis Kauno miesto įmonėms sutaupyti apie 100 tūkst. eurų per metus.
„Elektroninių sąskaitų pateikimas mokesčių platformoje taip pat yra susijęs su išlaidų mažinimu ir klientų skatinimu naudotis viena bendra sistema vietoje atskirų savitarnos sistemų. Turėdami bendrą kauniečių aptarnavimo centrą „Mano Kaunas“, siekiame gyventojams sukurti didesnę vertę ir leisti matyti ir atsiskaityti visiems teikėjams vienoje savitarnos sistemoje“, – patikino J.Tumpa.