Ekspertizių metų buvo nustatyta, jog funikulieriaus bėgių kelio betoninis pagrindas yra gerokai apiręs ir deformuotas. Vietomis bėgio kelias pasviręs 3–4 procentais, o po betoninėmis plokštėmis yra iki 60–70 centimetrų gylio ertmės. Ekspertai konstatavo, kad „funikulieriaus kelias nesaugus eksploatuoti“. Tyrėjai įvardijo ir kitas nesaugumą keleiviams keliančias problemas. „Aukštutinės stotelės konstrukcijos (sienutės, laiptai, aptvėrimai ir stulpai) turi žymių defektų, apirę, statinių būklė yra saugos ribinė bei netenkina esminių naudojimo saugos reikalavimų“, – teigiama ekspertų rašte.
„2009 metų įkainiais Funikulieriaus kapitalinio remonto darbų vertę ekspertai įvardijo nuo 1,5 iki 2 mln. Lt, tikslesnė kapitalinio remonto suma bus įvardinta po taikomųjų mokslinių tyrimų, kuriuos gali atlikti sertifikuoti ekspertai. Tačiau tokio dydžio sumos vienam „Autroliui“ yra nepakeliamos“, – aiškino AB „Autrolis“ vadovas Mindaugas Legas.
„Autrolis“ kreipėsi į Kultūros paveldo departamentą su prašymu padėti spręsti nykstančio technikos ir istorijos paminklo problemą, tačiau buvo gautas atsakymas, kad dėl lėšų trūkumo nebus finansuojami net moksliniai tyrimai, o ką jau kalbėti apie kapitalinį remontą, kuris nėra darytas jau 75 metus.
Anksčiau tikėtasi, kad Aleksoto funikulierius darbą atnaujins nuo rugsėjo 1 dienos. Tačiau po ypač šaltos praėjusios žiemos iš liepos mėnesio liūčių funikulieriaus bėgių būklės dar labiau pablogėjo.
„Nėra abejonių, kad Aleksoto funikulierius ateityje veiks, bet pirmiausia privalome rūpintis keleivių ir darbuotojų saugumu. AB „Autrolis“ socialiai atsakinga bendrovė, todėl būtų labai skaudu, jei rugsėjo 1-oji virstų tragiška nelaime. Geriau imtis visų įmanomų atsargumo priemonių nei laukti avarijos su galbūt nepataisomais padariniais“ – sakė funikulierių valdančios AB „Autrolis“ Keleivių vežimo tarnybos viršininkas Algirdas Širvinskas.
AB „Autrolis“ generalinio direktoriaus M.Lego teigimu, bus ieškoma būdų, kaip kuo greičiau atnaujinti Aleksoto funikulieriaus darbą, tačiau tai priklausys ir nuo Kultūros paveldo departamento bei kitų institucijų, kurios turėtų būti suinteresuotos technikos ir istorijos paminklo – funikulieriaus išsaugojimu ir saugiu eksploatavimu.
Kaunas yra vienintelis miestas Baltijos šalyse, kur galima naudotis funikulieriais. Funilulierius yra ne tik transporto, turizmo bei ir paveldo objektas, kurį AB „Autrolis“ siekia išsaugoti tačiau šiuo metu Aleksoto funikulieriaus eksploatavimas bet kada gali tapti skaudžia nelaime miesto gyventojams ir jo svečiams.