Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybai pristatytas Naujamiesčio teritorijos ir apsaugos zonų ribų plano projektas. Jį Kultūros paveldo departamento (KPD) užsakymu rengia valstybės įmonė „Lietuvos paminklai“.
Plane siūloma, kad saugomos teritorijos – Naujamiesčio ribos gerokai prasiplėstų ir tęstųsi iki pat Geležinkelio stoties, apimtų K.Būgos gatvę, Karaliaus Mindaugo prospektą. Kauno architektai tokiam planui vieningai pasipriešino.
KPD Kauno teritorinio padalinio vyriausioji specialistė Rymantė Gudienė teigė, kad išplėsti saugomos teritorijos ribas reikia, nes caro nutiesta gatvė – dabartinis Vytauto prospektas, atsiradęs drauge su geležinkeliu, yra vertingas urbanistinis darinys.
Architektai abejojo, ar dėl vienos ar kelių gatvių, kelių saugotinų objektų visą teritoriją reikia skelbti urbanistine vertybe.
„Šioje teritorijoje ir taip apleisti ištisi kvartalai, o veiksmas juose iš karto ribojamas“, – nuogąstavo architektė Gražina Janulytė-Bernotienė.
„Logiškiausia saugoti tai, ką jau turime. O saugoti tokias teritorijas kaip “Sanito„ – absoliuti nesąmonė. Žinoma, K.Būgos, Trakų gatves reikia saugoti“, – įsitikinęs architektas Algimantas Kančas.
„Jei patvirtintume tokį dokumentą, miestas daug pralaimėtų. Reikalingas harmonizuojančių taisyklių rinkinys. Reikia žengti pirmyn, o ne atgal, neįkišti dar vieno pagalio į stipinus“, – į naujojo plano iniciatorius kreipėsi architektas Audrys Karalius.
Architektas Alvydas Steponavičius priminė, kad 2014 metais į Kauną ateis europinė geležinkelio vėžė, tuomet teritorijoje prie Geležinkelio stoties reikės milžiniškų automobilių stovėjimo aikštelių.
Rengiamo Naujamiesčio ribų plano projekto vadovė Giedrė Filipavičienė įsitikinusi, kad šioje teritorijoje naujos statybos galimos, tačiau jos negalį daryti žalojančios įtakos.
Ekspertų taryba vienbalsiai nepritarė, kad Naujamiesčio ribos būtų išplėstos iki Geležinkelio stoties.