Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 07 29

Kauno autobusų parkas neteko žemės

Paskutinę savo darbo dieną dabar jau buvusi Kauno apskrities viršininkė Ona Balžekienė be žemės paliko laikinosios sostinės autobusų parką. Tai ji padarė verslininkų, pretenduojančių į didžiulį sklypą, prašymu, pranešė „Lietuvos žinios“.

Bendrovės „Kauno autobusai“ direktorius Mindaugas Grigelis dienraštį trečiadienį tikino negalįs atsigauti po patirto šoko. Nors anksčiau jis ne sykį susidūrė su Kauno apskrities viršininko administracijos siekiu iš autobusų parko atimti 9,5 hektaro žemės sklypą, tokiems užmojams kaskart buvo užkertamas kelias.

M.Grigelio teigimu, ilgą laiką apskrities administracija slėpė tikrąsias domėjimosi sklypu priežastis, tačiau prieš pat jos panaikinimą motyvai buvo įvardyti – netoli centro prie Nemuno esančio sklypo detalųjį planą rengia ir jį iš miesto perimti ketina bendrovė „Domus firma“.

Dienraščio tvirtinimu, su šia bendrove susijęs buvęs Kauno apskrities viršininkas, buvęs Kauno merijos administracijos direktorius Giedrius Buinevičius. Kiek anksčiau kalbėdamas su dienraščiu verslininku tapęs valdininkas neslėpė grandiozinių planų užstatyti nemenką panemunės plotą.

Tiek Kauno vadovai, tiek „Kauno autobusų“ administracija pasakojo, kad apleistoje valstybei priklausančioje teritorijoje visuomeniniam transportui skirtas parkas pradėtas statyti dar 1987 metais. Sklypo nuomos sutartis tarp Kauno apskrities viršininko administracijos bei miestui priklausančios bendrovės 99 metams sudaryta 1996–aisiais.

Per visą nuomos laikotarpį milijonai litų investuota į autobusų parko asfaltavimą, reikiamų statinių įrengimą. Nusprendus sujungti troleibusų ir autobusų parką pastarojo teritorijoje nutiestos troleibusų linijos. Vien šie darbai, bndrovės „Autrolis“ direktoriaus Mindaugo Lego teigimu, atsiėjo 250 tūkst. litų.

„Sklypo, kuriam sutvarkyti skyrėme didžiules sumas, lengvai neatiduosime. Apskrities viršininkės sprendimą skųsime teismui. Netikiu, kad viešasis interesas nebus apgintas“, – vylėsi M.Grigelis.

Anot jo, perleisti vertingos teritorijos verslininkams valstybė negalėtų ir todėl, kad ji įkeista Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui, paskolinusiam įmonei 10 mln. eurų. Už šią sumą 190 autobusų turinti bendrovė gyventojus vežiojusias 55 nusidėvėjusias transporto priemones pakeitė naujomis.

„Žemės sutarties nuomos nutraukimas sukeltų neprognozuojamų pasekmių. Bendrovė negalėtų užtikrinti visuomenei būtinų funkcijų bei įsipareigojimų Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui vykdymo“, – trečiadienį dienraščiui sakė Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Jo teigimu, kol keblios situacijos neišspręs teismas, „Kauno autobusai“ iš šiuo metu valdomos teritorijos niekur nesikraustys.

Šiuo metu ministro pirmininko patarėja dirbanti O.Balžekienė įsitikinusi savo teisumu. Ji „Lietuvos žinias“ tikino, kad minėtas jos sprendimas neturėjo būti netikėtas „Kauno autobusų“ vadovams. Esą tai – anksčiau priimtų sprendimų tąsa. Ji tvirtino, kad bendrovė ne kartą buvo perspėta, jog žemės nuomos sutartis bus nutraukta, nes įmonė dalį teritorijos naudoja ne pagal paskirtį.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos