2016 11 14

Kauno miesto savivaldybė gerą savo, o kartu – ir mero įvaizdį kuria už pasakiškas sumas

Populiarumu galinčio pasigirti Visvaldo Matijošaičio vadovaujama Kauno miesto savivaldybė nuveiktiems darbams viešinti išleidžia įspūdingas sumas – tam skiriamais pinigais su kauniečiais sostinė negali lygintis net iš tolo. Kauno miesto savivaldybės atstovai tikina, kad tai būtina – miestiečiai turi žinoti, kodėl priimami vienokie ar kitokie sprendimai.
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kauno miesto meras V.Matijošaitis yra vienas populiariausių šalies politikų. Tam įtakos gali turėti ir tai, kaip rimtai ši savivaldybė žiūri į savo įvaizdį, kurio palaikymas kainuoja.

2015 metų rudenį su komunikacijos bendrove „Point media“ Kauno miesto savivaldybė pasirašė 1,048 mln. eurų vertės viešinimo paslaugų sutartį.

Pagal ją Kauno savivaldybės skelbimai ir parengti straipsniai gali būti spausdinami tiek Kauno, tiek nacionaliniuose leidiniuose, keliose radijo stotyse ir televizijose transliuojami siužetai apie Kauno savivaldybę.

Tai – dar ne viskas, tų pačių metų lapkritį Kauno miesto savivaldybė pasirašė sutartį su „Lietuvos rytu“ dėl specialiosios rubrikos nacionaliniame dienraštyje įsigijimo. Viešai prieinamuose dokumentuose nurodoma pirkimo suma siekia 243 tūkst. eurų.

Ką savivaldybei reikia viešinti už tokias sumas?

Kaip 15min tvirtino savivaldybės atstovė spaudai Aušra Kriaučiūnaitė Partikienė, milijoninė sutartis su „Point media“ pasirašyta trejiems metams, o jos numatyta metinė vertė yra 349 tūkst. eurų.

Noriu pabrėžti, kad sutarties vertė jokia forma nėra mūsų įsipareigojimas ją visą išnaudoti.

„Noriu pabrėžti, kad sutarties vertė jokia forma nėra mūsų įsipareigojimas ją visą išnaudoti“, – 15min raštu atsiųstame atsakyme teigė ji.

Pasak atstovės spaudai, šiemet veiklos viešinimui savivaldybės biudžete buvo numatyta 325,4 tūkst. eurų.

Lėšos kitiems metams dar nesuplanuotos, tačiau A.Kriaučiūnaitė-Partikienė tikino, kad viešinimui skiriamų pinigų didinti neplanuojama.

Atstovės spaudai tvirtinimu, Kauno miesto savivaldybė vadovaujasi skaidrumo ir viešumo principais, todėl administracijos ir tarybos sprendimai visuomenei turi būti nuodugniai paaiškinti.

„Argumentų visuomenei pateikimas ir artimiausių planų pristatymas yra būtini veiksmai siekiant, kad kauniečių bendruomenė būtų gerai informuota, žinotų apie mieste vykstančių reiškinių priežastis ir priimamų sprendimų tikslus“, – teigė A. Kriaučiūnaitė-Partikienė.

Ji pridūrė, kad savivaldybė vykdo nemažai projektų kauniečiams, pavyzdžiui, organizuoja nemokamas treniruotes, o tokių projektų viešinimas irgi kainuoja.

„Lygiai tas pats ir su kitais projektais, apie kuriuos viešoje erdvėje kalbame nuosekliai ir reguliariai“, – pabrėžė atstovė spaudai.

Vilnius apie tokius pinigus net nesapnuoja

Vilniaus miesto savivaldybė pagal viešinimui skiriamus pinigus palyginti su Kaunu atrodo kukliai – ji šiemet tam skyrė per 50 tūkst. eurų.

Savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus laikinosios vedėjos Aurelijos Dermantės teigimu, pinigai buvo skirti žiniasklaidos stebėsenai, sudarytos sutartys su radijo stotimis, viešųjų ryšių, reklamos agentūromis.

Už 3,8 tūkst. eurų buvo pagaminta ir išplatinta savivaldybės ataskaitos vilniečiams brošiūra, 3 tūkst. eurų kainavo žiniasklaidos pranešimų apie savivaldybę ir Vilnių stebėjimas ir analizavimas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus meras Remigijus Šimašius
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus meras Remigijus Šimašius

Savivaldybės informacijos „Žinių radijuje“ viešinimas per metus atsiėjo 18 tūkst. eurų, per 22 tūkst. eurų kainavo straipsnių apie aktualiausias vilniečių problemas naujienų portaluose skelbimas, kiekvieną šeštadienį „Lietuvos ryto“ priede „Sostinė“ pateikiama informacija apie varžytines, nekilnojamojo turto pardavimus ir panašius dalykus.

2017 metais Vilniaus miesto savivaldybė viešinimui planuoja išleisti panašią sumą.

Klaipėda reklamuojasi vietos spaudoje

Klaipėdos miesto savivaldybė veiklos viešinimui šiemet išleido dar mažiau – 41,5 tūkst. eurų. Jie skirti savivaldybės informacijos sklaidai laikraščiuose.

Laikraščiuose „Klaipėda“ ir „Vakarų ekspresas“ savivaldybė pirko kelias rubrikas, kuriose pristatomi nuveikti darbai, talpinami įvairūs skelbimai, pateikiama informacija apie priimtus sprendimus.

Audriaus Mukausko nuotr. /Naktinė Klaipėda
Audriaus Mukausko nuotr. /Naktinė Klaipėda

„Mūsų tikslas – nematomą savivaldybės darbą padaryti matomu. Jei savivaldybės apie save nekalbės, pusė darbų dėl jų gausos gali likti tiesiog nepastebėti arba pasiekti rezultatai gali būti interpretuojami neteisingai“, – 15min paaiškino savivaldybės atstovė spaudai Rima Beinoravičienė.

Iš viso savivaldybės viešųjų ryšių plėtojimui šiemet skirta 96,7 tūkst. eurų – savivaldybės veiklos viešinimui skirta tik dalis šių pinigų.

Už ryšių plėtojimui skirtą sumą buvo atnaujinta savivaldybės svetainė, 25,4 tūkst. eurų skirti įvaizdžio strategijai sukurti ir jai įgyvendinti dar 14,8 tūkst. eurų atsiėjo renginių organizavimas ir suvenyrai.

Šiaulių miesto savivaldybė iki spalio pabaigos veiklos viešinimui išleido 39,7 tūkst. eurų iš šiemet tam suplanuotų 60 tūkst. eurų.

Šiaulių miesto savivaldybė iki spalio pabaigos veiklos viešinimui išleido 39,7 tūkst. eurų iš šiemet tam suplanuotų 60 tūkst. eurų.

2017 metais viešinimui planuojama panaši suma.

Savivaldybės Bendrųjų reikalų skyriaus vyriausiasis specialistas Vitalis Lebedis 15min tvirtino, kad kiekvieną savaitę vietos laikraštyje pasirodo informacinė savivaldybės rubrika, o iki spalio pabaigos regioninių televizijų eteryje buvo transliuojama savivaldybės informacinė savivaldybės laida.

Kita informacija miesto ir regiono dienraščiuose, interneto portaluose skelbiama pagal poreikį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis