Vežėjams didesnių kainų nereikia
Kauno rajono verslininkai apgailestavo, kad važiavimo tarifas su jais nebuvo derintas. „Mums buvo gera ir ankstesnė kaina – 2,5 lito. Dar sunku pasakyti, kaip tai paveiks verslą“, – kabėjo keleivių vežimo paslaugas teikiantis verslininkas Gintaras Raižys.
Jam pritarė ir kitos rajone veikiančios maršrutinių taksi įmonės savininkė Marija Lopatienė. „Žmonės įlipę į autobusiukus pyksta, kai išgirsta, kad važiavimas pabrango, jiems atrodo, kad kainas padidinome savo iniciatyva, nors taip toli gražu nėra“, – kalbėjo verslininkė.
Žmonės įlipę į autobusiukus pyksta, kai išgirsta, kad važiavimas pabrango, jiems atrodo, kad kainas padidinome savo iniciatyva, nors taip toli gražu nėra, – kalbėjo verslininkė.
Verslininkai taip pat mano, kad Kauno valdžia galėjusi iš anksto ir plačiau pristatyti naują tarifą.
Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriuje laikinai vedėjo pareigas einantis Tautvydas Tamošiūnas teigė, kad apie 70 proc. rajono viešojo transporto vežėjų trasų eina per miesto teritoriją. „Taikant žemesnes bilietų kainas nei mieste, į jo teritoriją mūsų rajono vežėjų neįsileistų, būtų skiriamos baudos“, – aiškino vedėjas.
Nesutaria dėl savikainos
Kauno regiono smulkiųjų ir vidutinių verslininkų asociacijos valdybos narys Mindaugas Stabingis teigė, kad padidintais tarifais nepatenkinti ir dauguma maršrutinių taksi paslaugas teikiančių miesto vežėjų. „Esame paskaičiavę, kad keleivio pervežimo savikaina mikroautobusuose yra 2,28 lito, todėl vežėjai visiškai nesuinteresuoti tarifų brangimu, bet jų nuomonės miesto valdžia seniai nepaiso“, – tvirtino M.Stabingis.
Tuo tarpu Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras tikino, kad vežėjų savikaina vežant vieną keleivį yra didesnė nei buvęs tarifas. „Gal pavieniai vežėjai ir gali vežti už mažesnę kainą ir dirbti nenuostolingai, bet mes žiūrime į bendrą savikainos lygį ir pagal tai skaičiuojame, koks turi būti tarifas. Jis turi būti toks, kad vežėjai galėtų investuoti į mašinų atnaujinimą. O jo jau reikia, nes pastarąjį kartą maršrutinių taksi parkas privalėjo atsinaujinti prieš dešimtmetį“, – teigė P.Keras.
Jis taip pat minėjo, kad atsižvelgiama į autobusų bei troleibusų bilietų kainas. Nuo kovo neturintiems nuolatinio bilieto žmonėms važiuoti autobusais ir troleibusais Kaune kainuoja 2 litus, perkant bilietą iš vairuotojo – 2,4 lito.
Mikroautobusų laukia daugiau permainų
Kaune numatyta drastiškai sumažinti mikroautobusų maršrutų skaičių. Dabar jiems skirta 14 maršrutų, o nuo liepos jų liks dvigubai mažiau. Mažės ir kasdien į miestą išvažiuojančių autobusiukų skaičius – nuo maždaug 100 iki 70. „Atsisakoma daugelio besidubliuojančių maršrutų, bet iš esmės keleiviai galės rinktis šią paslaugą kaip ir dabar“, – žadėjo P.Keras.
Šis Kauno miesto valdžios sprendimas neramina ir Kauno rajono verslininkus. „Mūsų žiniomis, rajono vežėjai galės važiuoti tik iki Kauno pilies stotelės, toliau į miestą nebūsime įleidžiami“, – būgštavo M.Lopatienė.