Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 05 15

Kauno paveldo sargų panosėje – netvarka

Hanzos dienų šventės metu Kauno senamiestį užplūdusiems turistams akis badys netvarkingos reklamos, nebesančių įstaigų iškabų atplaišos. O tikrintojų suerzinti verslininkai ketina nebesirūpinti fasadų estetika ir plačiai išgirtas Senamiesčio atgimimas taps tik iliuzija.

Praėjusios savaitės pabaigoje Kauno meras Rimantas Mikaitis vaikščiojo po Senamiestį ir suko galvą, ką daryti su apleistais, bešeimininkiais pastatais. Juk šventėje dalyvaus 86 delegacijos iš užsienio, kurios pristatys beveik pusantro šimto miestų.

Sugalvota įvairių išeičių griuvenomis paslėpti: pavyzdžiui, sudegusį medinį statinį Muziejaus gatvėje turėtų užgožti prieš jį išrikiuota senovinių ugniagesių automobilių kolona. Tačiau vargu ar pavyks greitai išspręsti dar vieną Senamiesčio įvaizdį darkančią problemą: paslėpti neskoningas, nelegalias reklamas, nebegzistuojančių ar kitur išsikėlusių įstaigų iškabas.

Pikčiurnas baudė griežtai

Kauno miesto viešosios tvarkos tarnyba (VTT) kartu su savivaldybės Miesto įvaizdžio ir turizmo bei Licencijų skyriais rengė ilgalaikę akciją: buvo tikrinama, ar verslininkai pratęsė leidimus išorinei reklamai, ieškoma nelegalių ar netvarkingų iškabų savininkų (daugelio jų nerasta), skiriamos baudos.

VTT  vedėjo pavaduotoja Irma Vasiliauskienė apgailestavo, kad verslininkai iki šiol mano, jog pakabinę reklamas ir iškabas, suderinę jas su savivaldybe ir Kultūros paveldo departamentu, gali nebesukti sau galvos ilgą laiką. Tačiau pagal įstatymus leidimus paveldo zonoje esančioms reklamoms reikia pratęsti kas trys metai.

Patikrinus Senamiestyje esančias kavines ir parduotuves apie dvidešimčiai nelegalių reklamų skleidėjų buvo surašyti Administracinių teisės pažeidimų protokolai. Dauguma jų atsipirko simbolinėmis 10 litų baudomis, bet keli užsispyrėliai paklojo po daugiau kaip du šimtus  litų. 

„Tiems verslininkams, kurie buvo mandagūs, ir mes buvome pakantūs. O piktai mūsų tarybos darbuotojus užsipuolusius, dirbti trukdžiusius netvarkingų reklamų skleidėjus nubaudėme griežčiau“, – aiškino VTT vedėjo pavaduotoja I.Vasilauskienė.

Klaidinančios iškabos

Tiesa, smulkiuosius savininkus dar galima prispausti baudomis, o stambieji į jas tik ranka numoja. Eilę metų Senamiestyje tebėra dalis „Lietuvos draudimo“ iškabos, nors ši bendrovė jau seniai įsikūrė Savanorių prospekte. 

Smulkieji verslininkai, anksčiau sulaukę pagyrimų už Kauno senamiesčio gražinimą, piktinasi dėl neva neobjektyvaus išorinės reklamos prievaizdų požiūrio.

Savininkas, lupdamas bronzines raides nuo juvelyrinės parduotuvės iškabos M.Daukšos gatvėje, piktai niurzgėjo: „Neturiu laiko trainiotis savivaldybės koridoriuose ir pratęsti licencijos. Jeigu valdininkams atrodo, kad skylės sienoje gražiau už blizgančias raides, tegul toks ir būna Senamiesčio įvaizdis“.

Deja, verslininkai vengia kalbėti viešai sakydami, jog „valdžia apskritai mums nebeleis ramiai gyventi“.

Mįslingi skelbimai

Pripažindami, kad patys ne visada teisūs, Senamiesčio kavinių, galerijų ir parduotuvių savininkai atkreipė dėmesį, jog juos baudžianti savivaldybė turėtų parodyti pavyzdį ir pasirūpinti viešosios paskirties pastatų išore.

Betvarkės apstu ne tik Senamiestyje, bet ir  Laisvės alėjoje. Kelių policija iš pastato Gedimino gatvės ir Nepriklausomybės aikštės kampe išsikraustė beveik prieš 10 metų, bet ant išorinės sienos tebekaba informacinis stendas, nurodantis įstaigos-vaiduoklio darbo laiką.

Ant nudrengtų šio pastato durų kabo ir keisti plakatai: vienas jų skelbia, kad čia įsikūrusi rimta įstaiga, Kauno centro jaunimo reikalų departamentas. Šalia pakabintas dar mįslingesnis skelbimas, retoriškai klausiantis kepenų, koks alus joms labiausiai patinka. Ir pagaliau raminantis užrašas ant popieriaus skiautės: „Nenutrauks, nes kitaip negali būti“.

Kova be pabaigos

Paklausta apie šį pastatą, esantį šalia Soboro (šv.Mykolo Arkangelo bažnyčios), I.Vasiliauskienė teigė apie tai nežinanti, nes viešosios tvarkos tarnyba nespėja apžiūrėti visų miesto veidą darkančių vietų, tuo turėtų pasirūpinti kitos savivaldybės institucijos ir paveldosaugininkai.

Kova su neteisinga išorine reklama Kaune tokia pat ilga ir atkakli, kaip ir su gatvių duobėmis. Ir tokia pat beviltiška. Situaciją gerai atspindi lyg vaikiška ranka atsainiai suraitytas 26-ojo namo numeris Rotušės aikštėje: toks negrabus namų žymėjimas paveldo zonoje atrodo keistai. O jis – visai netoli pastato, kuriame įsikūrę Kauno kultūros paveldo saugotojai, keliantys griežtus reikalavimus Senamiestyje įsikūrusiems verslininkams.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos