„Iki šiol galiojanti rinkliavos už lauko reklamą sistema buvo ir tebėra labai sudėtinga ir neskaidri. Lauko stendų valdytojai rinkliavą už išorinę reklamą mokėdavo tik už tą laikotarpį, kuomet stenduose būdavo pakabinta komercinė reklama. Bet informaciją, kiek ir kokios reklamos yra stenduose, savivaldybei pateikdavo pačios įmonės kiekvieno mėnesio pabaigoje.
Stendų yra tiek daug, kad kontroliuoti ir patikrinti realus skaičius savivaldybei būdavo neįmanoma. Norima išskaidrinti šį procesą.
Stendų yra tiek daug, kad kontroliuoti ir patikrinti realus skaičius savivaldybei būdavo neįmanoma. Norime išskaidrinti šį procesą. Pakeitimų pagrindinis tikslas – skaidri, aiški ir visiems suprantama sistema“, – aiškino Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
Tarybai priėmus šį sprendimą, rinkliava už lauko stendus bus renkama visus metus, netaikant jokių išimčių. Skirtingose miesto vietose taikomi skirtingi rinkliavos tarifai, bet bendras kainų lygis šiek tiek sumažės. Išorinė lauko reklama, užimanti nedidesnį nei 0,3 kvadr. m. plotą, išliks neapmokestinama.
„Todėl jei anksčiau bet kuri įmonė rinkliavą mokėdavo už, pavyzdžiui, 8 mėnesius per metus su didesniu tarifu, tai dabar mokės visus 12 mėnesių, bet su mažesniu tarifu, o bendrame rezultate sumokama suma liks panaši“, – teigė G.Petrauskas.
Socialinė reklama lauko stenduose iki šiol būdavo skelbiama tuose stenduose, kurie būdavo neužimti komercine reklama. Pasak G.Petrausko, priėmus šį sprendimą niekas iš esmės nepasikeis.
„Didžioji dalis lauko stendus valdančių įmonių deklaruoja esančios socialiai atsakingos. Tad priežasties, kodėl į komercine reklama neužimtus lauko stendus neturėtų patekti socialinė reklama, aš nematau“, – tvirtino savivaldybės administracijos vadovas.
Šiam sprendimui Tarybos posėdyje nepritarė opozicijos lyderis Andrius Kupčinskas. Pasak jo, tokiu būdu bus taikomi dvigubi standartai: savivaldybės įmonės, įstaigos, UAB'ai už socialinę reklamą nemokės, o kitos nevyriausybinės organizacijos, tokios kaip „Jaunimo linija“, turės reklamuoti savas socialines akcijas už mokestį.
„Ar visiems tarybos nariams bus taikomi vienodi standartai? Nes šiuo metu mieste yra socialinei reklamai prilygintų plakatų, kuriuose reklamuojasi tam tikri asmenys. Ar visų tarybos narių reklamavimasis bus pripažintas kaip socialine reklama“, – kėlė klausimą A.Kupčinkas.
„Dėl to ir priimama nauja tvarka, kad nebekiltų klausimų: socialinė tai reklama ar ne. Visi mokės vienodai“, – atsakė jam G.Petrauskas.
Pagal naująją tvarką rinkliava kultūros vertybių vizualinės apsaugos zonose ir kitose saugomose teritorijose ir magistralinėse gatvėse atpigtų 31 procentu. Už 1 kv. m. reklamos ploto per metus reikėtų sumokėti 60 eurų vietoj iki šiol taikyto 87 eurų mokesčio. 116 eurų už 1 kv. m. per metus rinkliava liks nepakitusi miesto centre įrengtiems reklamos stendams.
Kitose miesto vietose rinkliava nežymiai didinama nuo 29 iki 30 eurų už 1 kv. m. reklamos ploto per metus. Nuo 8,7 iki 10 eurų už 1 kv. m. per metus didėja ir privačiose valdose viešinama reklama.
„Administracinė našta mažės tiek ūkio subjektams, tiek savivaldybei, kadangi pareiškėjams nereikės teikti atskirų prašymų atsiradus komercinės reklamos užsakovui, savivaldybės administracijai – išduoti atskirų leidimų, kontroliuoti ir fiksuoti leidimų pabaigos terminus. Todėl visi procesai pagreitės“, – pabrėžė Kauno miesto savivaldybės Klientų aptarnavimo skyriaus vedėja Rasa Palevičienė.