Antradienį iš Vilniaus į Kauną atvežtas autobusas laikinosios sostinės gatvėmis riedėjo tik pusdienį. Pavakare ekologiškas ir ekonomiškas „Tedom C12G“ grįžo į šalies sostinę, nes Kaune nėra nei vienos degalinės, kurioje būtų galima prisipildyti suslėgtų dujų.
„Tai buvo tik eksperimentas. Iš vilniečių pasiskolintas autobusas vakar grįžo atgal. Tik kitais metais „Kauno autobusų“ teritorijoje planuojama statyti suslėgtų dujų degalinę. Jeigu viskas vyks sėkmingai, kitų metų pabaigoje mes ketiname įsigyti apie 20–30 tokių autobusų“, – teigė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Jeigu viskas vyks sėkmingai, kitų metų pabaigoje mes ketiname įsigyti apie 20–30 tokių autobusų. Sakė M.Grigelis.
Čekijoje pagamintus autobusus siūlantys verslininkai tikina, jog šios transporto priemonės suvartoja 10–20 proc. mažiau degalų nei autobusai, šalies didmiesčių gatvėmis važinėjantys dabar. „Tačiau degalų suvartojimas yra tik viena dalis. Eksploatacinės sąnaudos, techninis aptarnavimas kol kas yra nežinomieji. Mes pažiūrėsim, paskaičiuosim ir pamatysime“, – aiškino M.Grigelis.
„Kauno autobusų“ vadovas atskleidė, jog tuo atveju, jeigu bus nuspręsta įsigyti naujų autobusų, gali tekti didinti viešojo transporto bilietų įkainius. „Norint važiuoti geresne technika, bilietus visada reikia branginti. Tokios galimybės negalima atmesti. Šiuo metu galiojanti bilieto kaina yra per maža. Vienkartinis bilietas turėtų kainuotų bent 1,5 lito“, – sakė generalinis bendrovės direktorius.
„Kalbant apie bilietų kainas, nereikia jų galimo didinimo sieti su naujų autobusų įsigijimu. Reikia suprasti, kad didėjant eksploatacijos sąnaudoms, ta našta reikia dalintis su miestiečiais ir ieškoti balanso“, – M.Grigeliui paprieštaravo Kauno vicemeras Rimantas Mikaitis.
Vienas suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomas naujas autobusas kainuoja apie 230–250 tūkst. eurų.