Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 10 28

Kelininkai: mes jau pasiruošę žiemai, o gyventojai?

Sinoptikams šią savaitę žadant šlapdribą, kelininkai praneša, kad naujajam sezonui jau pasiruošta. Klaipėdos miesto kelius ir gatves prižiūrinčios kelių valymo komandos ne tik prikaupė druskos atsargų, bet ir tikrina techniką, planuoja maršrutus ir stebi oro sąlygas.
Vilnių užklojo sniegas
Kelininkai tikina jau pasirengę žiemai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Ekspertai ruoštis žiemai bei slidžiai dangai skatina ir Klaipėdos gyventojus – verta pasirūpinti smėlio atsargomis, saugiais batais ir nepamiršti pasikeisti padangų, – rašoma pranešime spaudai.

Pasiruošimas žiemai Klaipėdoje vyksta pilnu tempu, teigia bendrovės „Ecoservice Klaipėda“ logistikos vadovas Rimantas Strakšys. „Šį 2019–2020 m. žiemos sezoną Klaipėdos keliais ir jų saugumu rūpinsis 15 transporto priemonių, kurios valys ir barstys miesto gatves, kelkraščius, takus bei šaligatvius. Taip pat sukaupėme per 550 tonų techninės druskos ir apie 150 tonų skaldos“, – vardija ekspertas.

Gatvėse prie pėsčiųjų perėjų, autobusų sustojimo aikštelių, įkalnėse, prie viadukų ir kitose pavojingose vietose jau pastatytos ir užpildytos dėžės su druskos skaldos mišiniu, kad prireikus būtų galima papildomai pabarstyti gatves. Be šių darbų, tikrinama technika, dėliojami budėjimo grafikai ir su darbuotojais peržiūrimi maršrutai.

Rekordinė praeitų metų žiema

Tai, kada bus pradėtos barstyti Klaipėdos gatvės, priklausys nuo oro sąlygų. Pernai metais žiemos sezonas mieste prasidėjo lapkričio 1 d., kuomet į gatves išvažiavo pirmosios druskos ir jos skaldos mišinio barstymo mašinos. Tiesa, 2018–2019 metų sezonas truko net iki balandžio 1 d.

R. Strakšio teigimu, praeita žiema buvo sudėtinga ir nenuspėjama: „Oro temperatūros pokyčiai buvo staigūs ir dažni. Kelis kartus labai gausiai pasnigo. Tai kėlė papildomų iššūkių: reikėjo pasitelkti daugiau technikos ir darbuotojų, o ir mišinių buvo išbarstytas rekordinis kiekis per pastaruosius dešimt metų: 1765 tonų techninės druskos ir apie 277 tonų smėlio mišinio vien šiaurinėje Klaipėdos miesto dalyje.“

Dirba budėjimo režimu

Tai, kokio sezono tikėtis šiemet, atsakyti sunku, nors klimatologai žada atšiaurią žiemą. Vis dėlto gali būti, kad šių metų sezonas prasidės kiek anksčiau, ypač, kai meteorologai naktimis jau žada neigiamą temperatūrą, o dienomis – šlapias snaiges. „Daugiametė patirtis rodo, kad nei viena orų stebėjimo tarnyba tiksliai negali atspėti, koks bus oras, kiek ir kokiu intensyvumu iškris krituliai. Todėl oro sąlygos yra stebimos nuolat ir sprendimai priimami čia ir dabar“, – pasakoja „Ecoservice Klaipėda“ logistikos vadovas.

Didžiausią susirūpinimą vairuotojų bei pėsčiųjų saugumui, anot jo, kelia staigūs temperatūrų pokyčiai. Rudenį ir pavasarį lauke esant teigiamai temperatūrai, dirvos paviršiuje ji nukrenta žemiau nulio ir taip susidaro vadinamasis juodasis ledas. Vairuotojai automobilių prietaisų skydeliuose mato pliusinę temperatūrą ir neatkreipia dėmesio, kad kelio danga gali būti labai slidi.

Papildomų iššūkių kelia ir drėgmė – vandens stingimo temperatūra prasideda nuo +4 laipsnių, taigi ledas gali pradėti formuotis dar esant teigiamai temperatūrai. Visa tai gali tapti nelaimingų atsitikimų priežastimi. Todėl, kai oro temperatūra vakare siekia +3, visą naktį stebimi orų pokyčiai, kad prireikus į miesto gatves būtų išsiųsta kelių priežiūros technika.

Patarimai klaipėdiečiams

Siekiant nuosekliai rūpintis Klaipėdos gyventojų saugumu, bendrovė prižiūri visus šiaurinės miesto dalies kelius, šaligatvius ir pėsčiųjų takus. Eksperto teigimu, ypatingas dėmesys visuomet skiriamas viadukams ir įkalnėms, kur dangos temperatūra būna pora laipsnių žemesnė ir ji apledėja pirmiausia. Jei sninga ar šąla, kelininkai rūpinasi, kad saugus eismas pagrindinėse gatvėse būtų užtikrintas per keturias valandas, šalutinėse – per aštuonias, tačiau visada stengiasi darbą padaryti kaip įmanoma operatyviau.

Vis dėlto specialistas primena, kad žiemos sezonui turi būti pasiruošę ne tik kelininkai, bet ir patys klaipėdiečiai. Pėstieji turi būti atsargūs, pasirūpinti tinkama avalyne ir neiti plikledžiu. Esant pūgai, jei tik įmanoma, reikėtų likti namuose, o tamsiu paros metu būtina dėvėti atšvaitus. Vairuotojai savo ruožtu turėtų užtikrinti gerą transporto priemonės techninę būklę, laiku pasikeisti padangas, skirti laiko kruopščiai nuvalyti automobilio stiklus ir pasirūpinti smėlio atsargomis. Smėlio maišelis gali padėti ne tik nepaslysti einant nuo automobilio į namus, bet ir neįstrigti išvažiuojant iš apsnigto kiemo. Galiausiai, keliuose svarbu būti atidesniems ir pasirinkti saugų važiavimo greitį. Visa tai padės užtikrinti maksimalų klaipėdiečių saugumą žiemos sezonu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos