„Paskutinį kartą šis tiltas buvo atnaujintas beveik prieš keturis dešimtmečius. Dėl prastos jo techninės būklės pastaraisiais metais šis tiltas buvo pakeliamas tik ypatingais atvejais. Tačiau po remonto visos jo funkcijos bus atstatytos“, – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas“ generalinis direktorius.
Pasak A.Medžiaušio, plieninio tilto rekonstrukcijos projekte planuojama atnaujinti susidėvėjusias konstrukcijas, įrengti naujas dangas. Taip pat numatyta suremontuoti požeminę perėją, šviesoforus, tilto apšvietimą, lietaus vandens nuvedimą. Bus atstatyta tilto projektinė laikančioji galia bei tilto pakėlimo įranga, kuri užtikrins galimybę patogiau ir dažniau pakelti tiltą plaukiantiems laivams.
Pasak „Kelprojekto“ specialistų, tiltų remontas turėtų būti atliekamas kas 25–30 metų. Remonto metu dažniausiai keičiamas paklotas, remontuojamos atramos, perdangos konstrukcijos.
„Tiltas yra svarbi miesto urbanistikos dalis. Projektuodami šį tiltą, atsižvelgsime į šių dienų tendencijas atstatant tilto estetines ir funkcines savybes. Tikimės, kad atnaujintas tiltas papuoš Klaipėdos miestą“, – sakė Gintaras Bajoras, UAB „Kelprojektas“ tiltų skyriaus vadovas.
Projektuojamas tiltas jungia Klaipėdos miesto senamiestį su istorine dalimi, nekilnojamojo kultūros paveldo teritorijas, kurios saugomos viešajam pažinimui ir naudojimui.
Pakeliamasis tiltas per Danės upę Klaipėdoje dar kitaip yra vadinamas Pilies tiltu. Medinė jo versija, tuo metu vadinta Karolio tiltu, buvo pastatyta 1826 metais ir pakeitė iki tol kursavusį keltą per Danę. Praėjus pusei amžiaus tiltas buvo perstatytas, o vėliau pakeistas metaliniu. Po Antrojo pasaulinio karo tiltas buvo atstatytas. Paskutinį kartą tilto rekonstrukciniai darbai vyko aštuntajame dešimtmetyje.
Iš viso Lietuvoje yra trys pakeliami tiltai: Klaipėdoje esantis Biržos tiltas (pakeliamas mechaniniu būdu, besisukančio sraigto pagalba), Pilies tiltas (pakeliamas hidrauliniu būdu) ir Kaune esantis Aleksoto tiltas (jau nebekilnojamas).