Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 02 22

Keltas „Lisco Gloria“ partemptas į Klaipėdą (nuotraukos)

Pernai spalį kilusio gaisro metu sudegusį keltą keturi vilkikai per Klaipėdos uosto vartus įplukdė antradienį po pietų.
Keltas pro uosto buvo įtemptas vakar apie 16 val.
Keltas pro uosto vartus buvo įtemptas antradienį apie 16 val. / Ginos Kubiliūtės/15min.lt nuotr.

Kompanijai „DFDS Seaways“ priklausęs keltas kaip metalo laužas buvo parduotas estų valdomos Vakarų laivų gamyklos Klaipėdoje antrinei įmonei „Vakarų Refonda“. Pirkinį įsigijusios bendrovės atstovai jokių sandėrio detalių nekomentavo. 

Kiek anksčiau skelbta, kad sudegęs keltas, kuris buvo laikomas Odensės uoste Danijoje, iš ten pajudėjo vasario 16 dieną. Antradienį iki pat vidurdienio buvo neaišku, ar vilkikai parplukdys sudegusį keltą į Vakarų laivų gamyklos teritoriją, nors oro sąlygos buvo puikios. Uosto kapitonas nedavė leidimo įplaukti keltui, kadangi dar nebuvo paruošta krantinė jam švartuotis.

Tyrimas tebevyksta

Nors keltas atiduotas supjaustyti, tyrimas dėl gaisro, kilusio pernai spalio 9 dieną, vis dar tęsiamas. Pasak „DFDS Seaways“ Komunikacijos ir marketingo skyriaus vadovo Vaido Klumbio, ekspertams pakako surinktų duomenų, tad kliūčių parduoti keltą kaip metalo laužą nekilo. Buvo nustatyta, kad gaisro metu padaryta žala keltui buvo itin didelė – jo remontas siektų apie 60 mln. eurų, todėl nuspręsta jį supjaustyti.

Manoma, kad supjaustyti laivą užtruks apie 5 mėnesius. Kaip teigė V.Klumbys, dėl gaisro įmonei „DFDS Lisco“ draudimo bendrovė turėtų išmokėti 70 mln. eurų. Į šią sumą įskaičiuotas ir ekonominio intereso draudimas. „Tikimės, kad pinigai bus išmokėti kovo mėnesį, savo ruožtu, kaip žadėta, kompanija išmokėjo kompensacijas už patirtą moralinę žalą 97–iems procentams tąkart keltu plaukusių žmonių“, – komentavo bendrovės atstovas.

Plaukios naujas keltas

Vietoje sudegusio kelto „Lisco Goria“ kompanija „DFDS Seaways“ iš DSDS grupei priklausančios įmonės įsigijo laivą „Liverpool Seaways“.  Šis keltas yra to paties ro–pax tipo laivas kaip „Lisco Optima", kuris laikinai plaukiojo maršrutu Klaipėda–Karlshamnas (Švedija). Šis keltas plaukios su Lietuvos vėliava ir jame dirbs Lietuvos įgulos. „Naujojo kelto įvedimas esamų tvarkaraščių nepakoreguos. Planuojama, kad keltas Karlshamno linija pradės plaukioti kovo pradžioje“, – sakė V.Klumbys.

Tuo tarpu „Lisco Optima“ ims plaukioti Kylio (Vokietija) kryptimi. Po šių pasikeitimų bus nutraukta nuomos sutartis su keltu „Baltic Amber“. Pastarasis Italijoje pagamintas keltas buvo išsinuomotas kartu su įgula netrukus po gaisro ir kartą per savaitę plaukdavo į Kylį. 
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos