Vilniaus taryba gegužės viduryje paskelbė Reklaminių inžinerinių statinių (transporto laukimo paviljonų, kolonų, miesto informacinių vitrinų, viešųjų automatinių tualetų, reklaminių skydų) ir automatinės dviračių nuomos sistemos Vilniaus mieste įrengimo ir eksploatavimo operatoriaus parinkimo konkursą.
Jo nugalėtoja tapo bendrovė „JCDecaux Lietuva“, kuri ir privalės įrengti taip ilgai Vilniuje lauktą dviračių nuomos sistemą. Anot Vilniaus mero Artūro Zuoko, miestui tai nieko nekainuos, nes bendrovė gaus pakankamai erdvės lauko reklamai, o ji ir atpirks dviračių nuomos sistemos įrengimo išlaidas. Bendrovė sistemą galės eksploatuoti 15 metų.
„Dviračių nuomos ir mainų sistema bus analogiška, kokia yra Paryžiuje, Londone, Kopenhagoje arba Vienoje. Oranžinis dviratis kitąmet grįžta į Vilniaus miestą. Bus 25 pasikeitimo vietos centrinėje miesto dalyje, 300 dviračių skirti būtent šiai mainų programai“, – sakė A.Zuokas.
Dviratį išsinuomojant teks sumokėti kortele ar įdėti pinigų, o palikti jį bus galima bet kuriame iš 25 pasikeitimo vietų. Tai, kad dviračiai privalo būti oranžiniai, net buvo įrašyta konkurso sąlygose.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Elektriniai dviračiai Vilniuje neitin išpopuliarėjo. |
Miestui gali tekti kompensuoti nebent nuostolius, jeigu jie bus didesni, negu Europos vidurkis. Europos šalyse skaičiuojama, kad vidutiniškai 5 proc. dviračių sugenda, yra suniokojami ar sulūžta. Tačiau meras tvirtina pasitikįs vilniečiais ir miesto svečiais, tad tikisi, jog nuostoliai tikrai Vilniuje didesni nebus.
Tiesa, pirmųjų oranžinių dviračių, kurių Vilniuje buvo gana daug, likimas gana liūdnas: 2001 metais oranžinių dviračių buvo išvogti arba sulaužyti vos patekę į Vilniaus gatves.
Naujieji dviračiai bus aprūpinti sekimo įranga ir kitomis apsaugos priemonėmis, tad tokių dalykų tikimasi išvengti.
Meras įsitikinęs, kad kitą šiltąjį sezoną Vilniuje galima bus važinėtis išsinuomotais dviračiais, esą sistemą instaliuoti bus pradėta nuo ankstyvo pavasario.
2010 metais skelbti net keli konkursai, kurių metu tikėtasi sulaukti investuotojų ir įrengti dviračių nuomos sistemą sostinėje. Tačiau visi jie patyrė fiasko.