Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 11 27

Klaipėda spaudos veidrodyje: Pajūryje planuojamos krematoriumo statybos

Pajūrio spauda gvildena žemės stygiaus klausimą. Vieniems rūpi sparčiai besiplečiantys kapinių plotai ir alternatyvūs laidojimo būdai, kitiems – ribota Klaipėdos jūrų uosto teritorija, dėl kurios pešasi jūrų versle norinčios įsitvirtinti bendrovės.
Kapinės
Kapinės / „15 minučių“/E.Jankausko nuotr.

Vietos kapinėms stokojanti Klaipėda palaimino jau ne vieno kolumbariumo statybą. Taip mirusiųjų palaikus artimieji gali laidoti urnas su pelenais palikdami specialiose sienelėse. Tačiau kremavimo paslauga Vakarų Lietuvos gyventojams dar sunkiai pasiekiama. Artimiausias krematoriumas – Kėdainiuose. Svarstoma apie tokio objekto įrengimą ir arčiau Klaipėdos.

Kasmet Lietuvoje kremuojama apie 3000 palaikų. Šios paslaugos šalyje pradėtos teikti prieš trejus metus. 

„Nors Kėdainiai yra pačiame Lietuvos centre, kurį patogu pasiekti iš įvairių šalies miestų, vis dėlto, augant paklausai, Rytų ir Vakarų Lietuvai prireiks turėti po savo krematoriumą. Kremavimo paslaugos dinamika rodo, kad per trejetą metų šalies gyventojai pripažino kremavimą kaip ekonomišką, estetišką ir ekologišką laidojimo būdą. Didelį vaidmenį suvaidino ir emocinis veiksnys – įvertinta galimybė kremuoti mirusiuosius gimtinėje“, – apie  krematoriumo perspektyvas Vakarų Lietuvoje naujienų portalui www.ve.lt pasakojo Kėdainiuose įrengto krematoriumo direktoriaus Vytenis Labanauskas.

Kasmet Lietuvoje kremuojama apie 3000 palaikų. Šios paslaugos šalyje pradėtos teikti prieš trejus metus.

Naujienų portalas www.kl.lt rašo apie kibirkščiuojančius nesutarimus dėl Klaipėdos uosto teritorijos. Iki šiol pirmumo teisę išsinuomoti uosto žemę turi čia jau dirbančios ir nemažai investavusios bendrovės. Tokia nuostata užkliuvo Europos Komisijai. Taip esą uoste negali įsitvirtinti naujos įmonės, o ypač užsienio investuotojai. Komisija Lietuvos prašo per du mėnesius imtis priemonių ir panaikinti lengvatą uoste jau dirbančioms bendrovėms.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Laivas „Independence“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Klaipėdos jūrų uostas

„Tai ne pirmas kartas, kai EK liepė pakeisti Klaipėdos jūrų uosto įstatymą, – 2011 metais Komisija pareiškė, kad šalis netinkamai sudaro sąlygas nuomotis uosto žemę, nes pirmumo teisę konkursuose teikė buvusiems nuomininkams. Tuomet Vyriausybė aiškino, jog uosto bendrovės yra atlikusios dideles investicijas, joms priklauso įvairūs pastatai, tačiau 2012 metais įstatymas buvo pakeistas – buvo nutarta, kad žemės nuomos sąlygos būtų vienodos tiek Lietuvoje, tiek kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse registruotoms bendrovėms.

Buvusiems nuomininkams palikta pirmumo teisė tik tais atvejais, kai jie ir kiti dalyviai nuomos konkursuose pateikė vienodus pasiūlymus“, – rašo www.kl.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs