„Įgyvendindami šį projektą, norime suteikti Klaipėdos gyventojams galimybę susipažinti su įdomia, bet iki šiol mažai žinoma Lietuvos istorijos dalimi“, – sakė projekto iniciatorės ir pagrindinės įgyvendintojos, lauko reklamos bendrovės „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.
Rinktiniuose „Outdoor museum“ reklaminiuose plakatuose dominuoja patriotinės ir socialinės reklamos temos – tautiškumo puoselėjimas, aplinkos priežiūra ir tvarkymas, atsakingas alkoholio vartojimas, ūkininkavimas ir net kova su krize.
„Matydami senuosius reklaminius plakatus, žmonės galės savotiškai nukeliauti laiku į praeitį ir pamatyti, kas buvo svarbu jų tėvams, seneliams ir proseneliams. Nors kai kuriems demonstruojamiems plakatams yra daugiau nei 100 metų, tačiau juose perteikiamos idėjos yra aktualios ir mūsų laikais“, – teigė Ž.Fomova.
Pasak Ž.Fomovos, tęstinis senųjų lietuviškųjų reklaminių plakatų eksponavimas lauko reklamos plotuose yra analogų Lietuvoje neturintis projektas. Lauko reklamos stendai Klaipėdoje taps savotišku reklamos muziejumi po atviru dangumi, kur bus eksponuojami dešimtys istorinių reklaminių plakatų.
Reklaminiai plakatai bus eksponuojami bendradarbiaujant su Kauno Nacionaliniu M.K.Čiurlinio dailės ir Šiaulių „Aušros“ muziejais – bus demonstruojamos būtent šių muziejų rinktinių senųjų reklaminių plakatų skaitmeninės nuotraukos.
Pasak Ž.Fomovos, artimiausiu metu ketinama pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir su kitais šalies muziejais.
Senieji reklaminiai plakatai iki šių metų pabaigos bus eksponuojami ne tik Klaipėdoje, bet ir Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Utenos, Alytaus, Kėdainių, Mažeikių, Tauragės, Kretingos bei Jonavos miestuose. Ekspozicijos bus atnaujinamos kas savaitę.
Senųjų reklaminių plakatų kolekcijos su peržiūros ir komentavimo galimybėmis bus eksponuojamos ir specialiai šiam projektui sukurtoje internetinėje svetainėje www.outdoormuseum.lt.