2023 10 30

Klaipėdoje eismo situacija stebima ir dronais

Klaipėdoje tęsiami žingsniai siekiant sumažinti spūstis miesto gatvėse – situacijai stebėti ir fiksuoti pasitelkiami dronai. Eismo srautai dronais fiksuojami piko valandomis – tiek rytinio gyventojų judėjimo į darbą ar švietimo įstaigas metu, tiek vakare, po darbų grįžtant namo.
Klaipėdos senamiestis
Klaipėdos senamiestis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Dronais jau filmuoti bei fotografuoti eismo srautai ties naująja Baltijos pr. estakada, taip pat – Liepų gatvėje. Netrukus numatomas eismo srautų fiksavimas Minijos gatvėje.

„Eismo situacija Klaipėdoje mūsų akiratyje yra nuolat. Pastaruoju metu ypač didelis dėmesys skiriamas šviesoforų ciklų reguliavimui bei adaptavimui prie realių eismo sąlygų. Jau pavyko pasiekti, kad eismas sklandžiau vyktų rytinio ir vakarinio piko metu, taip pat, siekdami palengvinti situaciją Baltijos žiede, paskubinome estakados atidarymą. Dronais fiksuojame situaciją ir, išanalizavę medžiagą, spręsime, kokių dar korekcijų galima imtis, kad spūstyse netektų gaišti laiko“, – sako Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.

Pailginus žalio šviesoforo signalo veikimo trukmę, rytinio ir vakarinio piko metu sklandžiau vyksta eismas Liepų gatve, taip pat nuolat stebimas ir koreguojamas šviesoforų sistemų darbas kituose ruožuose, kur veikia vadinamoji „žalia banga“. Pavyzdžiui, Minijos-Pilies-Naujosios Uosto gatvių ruože šviesoforų ciklai sureguliuoti taip, kad rytinio piko metu sklandžiai būtų galima judėti iš pietinės į šiaurinę miesto dalį, o vakarinio piko metu – priešinga kryptimi.

„Akivaizdu, kad vienos stebuklingos priemonės nėra, tačiau žiūrint į miestą kompleksiškai, įsigilinant į gatvėse kylančių spūsčių priežastis, palengvinti situaciją galime jau dabar. Perspektyvoje turime planuoti išmanių eismo valdymo sistemų plėtrą bei nebeleisti chaotiško miesto vystymosi, kai leidžiant statybas, apie reikalingą transporto infrastruktūrą nepagalvojama“, – sako meras A. Vaitkus.

Klaipėdoje taip pat imtasi iniciatyvos sankryžose atstatyti daugiau žaliųjų rodyklių. Transporto specialistams pavesta per artimiausią mėnesį atlikti papildomą analizę ir pateikti vertinimui sankryžas, kuriose būtų tikslinga įrengti žalias rodykles. Ar galima įrengti tokias rodykles, leidžiančias sukti į dešinę nelaukiant žalio šviesoforo signalo, galutinį sprendimą priima Susisiekimo ministerijai pavaldi viešoji įstaiga Transporto kompetencijų agentūra.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų