„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2012 07 19

Klaipėdoje ėmė kilti Keleivių ir krovinių terminalas

Ketvirtadienį buvusioje Klaipėdos jūrų uosto rezervinėje teritorijoje oficialiai pradėtos Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo statybos, per metus pajėgsiančio priimti apie milijoną keleivių ir aptarnauti apie 5 mln. t krovinių
Klaipėdoje oficialiai pradėtos naujo Keleivių ir Krovinių terminalo statybos.
Klaipėdoje oficialiai pradėtos naujo Keleivių ir Krovinių terminalo statybos. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Į vietą, kur iškils pastatas su keleivių laukimo sale, kavinėmis, parduotuvėmis ir kontoromis, įkasta simbolinė kapsulė su žinia ateinančioms kartoms. Jau pakloti statinio pamatai, netrukus bus matomos kylančios konstrukcijos. 

„Tikimės, kad naujasis pastatas papuoš miesto horizontą, bus sutvarkyta aplinka, įrengiama infrastruktūra, aikštelės“, – aiškino Benediktas Petrauskas, „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo“ generalinis direktorius. 

Ši vieta netoli Naujosios perkėlos buvo gana apleista, apžėlusi, planuota kaip uosto rezervinė teritorija. Patvirtinus planus statyti terminalą, buvo nugriauti 7 gyvenamieji namai, iškraustyta apie 100 gyventojų. 

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Benediktas Petrauskas
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Benediktas Petrauskas

Terminalo vadovai jau veda derybas su Baltijos jūroje kursuojančių keleivinių kompanijų linijomis, deramasi ir dėl krovinių. Pagrindinės keltų linijos vestų į Vokietiją, Švediją, atsirastų nauja kryptis į Šiaurę.

Nuo liepos  pradžios koncernui „Achemos grupė“ priklausantis „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas“ sustabdė veiklą krovos srityje ir susikoncentravo į terminalo statybas. Viliamasi, kad pastatas bus užbaigtas kitą vasarą. Tuo tarpu Klaipėdos jūrų uosto direkcija, besirūpinanti krantinės ir pirso statybomis, jau įpusėjo darbus ir skubina terminalo statytojus. 

Anot Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, Klaipėdos uoste augant krovos apimtims reikėjo ieškoti būdus, kaip aptarnauti dar daugiau vežėjų. Viliamasi, kad po 2-3 metų nuo terminalo atidarymo, šis jau galės dirbti visu pajėgumu. 

Tuo tarpu ne taip kaip norėtųsi juda Minijos ir Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai. Nesutvarkius šios sankryžos, kroviniai iš terminalo strigtų, trikdytų eismą miesto gatvėmis.

Anot Klaipėdos meto Vytauto Grubliausko, sankryžos rekonstrukcijos darbai yra suskaidyti į du etapus, pirmąjį žadama pradėti jau netrukus. „Rekonstrukcijai bus naudojamos europinės lėtos, dar vyksta diskusijos dėl kofinansavimo. Ko gero, miestui bent pirmajame etape reikės ieškoti kofinansavimo galimybių“, – skolinimosi galimybių neatmetė meras. 

Terminalo kaina su krantinėmis sieks apie 200-250 mln. Lt.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Į kapsulę įleistas laiakas ateities kartoms.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Į kapsulę įleistas laiškas ateities kartoms.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų