Iki šiol dėl koronaviruso yra ištirta 80 prekybos tinklo „Maxima“ darbuotojų: 65 testai buvo neigiami, trys – teigiami. Šiuo metu 12 testų atsakymų dar laukiama.
„Analizuodami pasaulinę situaciją dėliojomės ir visus galimus veiksmų planus, todėl buvome pasiruošę tokiai situacijai ir iš savo pusės darome viską, kad užtikrintume kitų darbuotojų saugumą. Deja, tai – jau trečias atvejis Klaipėdoje, nors visi jie skirtingose parduotuvėse. Ši darbuotoja parduotuvės ceche dirbo iki balandžio 10 dienos. Laisvadienių metu, balandžio 14 dieną, pasijuto prastai ir gavo nedarbingumą. Koronaviruso testas jai atliktas balandžio 16 dieną“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė.
Pasak prekybos tinklo atstovės, operatyviai balandžio 17 dieną po pietų gavus teigiamą atsakymą dėl koronaviruso, iš karto buvo išsiaiškinta, kad saviizoliacijoje jau esanti cecho darbuotoja turėjo artimą kontaktą su šešiais kolegomis: penkiais iš savo cecho ir dar vienu parduotuvės darbuotoju. Šie asmenys nedelsiant buvo informuoti ir bus saviizoliacijoje, kaip ir pati „Covid-19“ virusu užsikrėtusi darbuotoja. Jų kontaktai perduoti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos skyriui. Apie nustatytą koronaviruso atvejį, laikantis visų taisyklių, informuoti ir atsakingų institucijų atstovai bei nuolat konsultuojamasi su Visuomenės sveikatos centru dėl tolesnių veiksmų.
„Apgailestaujame, kad koronavirusas buvo diagnozuotas dar vienai mūsų darbuotojai Klaipėdoje. Norime pabrėžti, kad mūsų cechų darbuotojai dėvi apsaugines kaukes, pirštines ir kepures – jiems yra suteiktos būtinos priemonės. Cechai yra dezinfekuojami po kiekvieno proceso, parduotuvių paviršiai taip pat kasdien dažnai dezinfekuojami. Po šio atvejo, visos minėtos parduotuvės ir kulinarijos cecho patalpos bus pilnai dezinfekuojamos, kad mūsų klientai ir darbuotojai galėtų jaustis saugiai ir toliau drąsiai lankytis parduotuvėje“, – sako „Maxima LT“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė.
„Maximos“ prekybos tinkle nuo vasario pabaigos laikomasi griežtesnių higienos reikalavimų: dažniau dezinfekuojami paviršiai, vežimėliai ir krepšeliai dezinfekuojami po kiekvieno naudojimo, ribojami klientų srautai, klientai prie įėjimų gali dezinfekuoti rankas ir naudotis vienkartinėmis pirštinėmis, parduotuvėje saugų atstumą prie kasų ir prekystalių klientams žymi specialios linijos. Visi darbuotojai dirba su visomis privalomomis apsaugos priemonės: kaukėmis, vienkartinėmis pirštinėmis, specialiais veido skydeliais, kasose įrengtos stiklo užkardos. „Maximos“ prekybos tinklo darbuotojai kiekvieną rytą prieš pradedant darbą matuojasi temperatūrą. Temperatūra papildomai matuojama ir dienos metu. Jeigu jie jaučiasi prastai, turi peršalimo ar gripo simptomų, tuomet jų prašoma likti namuose.
„Suprantame, kad virusas gali paliesti bet kurį iš mūsų, todėl griežtai laikomės visų taisyklių ir vertiname savo darbuotojų supratingumą – jie atsakingai stebi savo sveikatos būklę ir apie ją informuoja. O klientų prašome dezinfekuoti rankas, naudoti vienkartines pirštines, laikytis saugaus atstumo, planuoti savo apsipirkimus, jei įmanoma, atsiskaityti savitarnos kasose ir mokėti kortele. Kiek įmanoma sumažinti kontakto galimybe su kitais žmonėmis ir paviršiais. Taip pat – ateiti į parduotuvę su kauke ar prisidengus burną, kaip nurodo Sveikatos apsaugos ministerijos reikalavimai“, – sako „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė.