„Manęs klausia, ar tikėjausi, kad ji bus pastatyta per keturis mėnesius, kaip žadėta. Aš to labai norėjau ir tikėjau”, – sakė bendrovės Klaipėdos autobusų parko direktorė Jelizaveta Daugininkienė. Ji šypsodamasi teigė, kad statybininkams su ja buvo nelengva, nes kilo įvairiausių projekte nenumatytų norų.
„Kiekvienas miestas turi objektų, kurie yra tapę miesto vizitine kortele, viena tokių yra autobusų stotis. Ta vizitinė kortelė prieš metus... O dabar turime naują tvarkingą vizitinę kortelę. Netikėjau statybininkų pažadais, kad pastatys laiku”, – nauju statiniu džiaugėsi meras Rimantas Taraškevičius. Jis prisiminė ir sudėtingą stoties atsiradimo priešistorę, teisines peripetijas, kliudžiusias laiku pradėti darbus. Anot mero, stotis turėjo būti pastatyta jau prieš porą metų.
Į atidarymo iškilmes atvykęs miesto vadovas J.Daugininkienei teigė kai ko pastate pasigedęs ir įteikė miesto vėliavą.
Istorija tapusi senoji Klaipėdos autobusų stotis |
Pasak jos, iki visiško įsikūrimo dar trūksta kai kurių baldų, informacinių nuorodų, tačiau visas keleivių aptarnavimo funkcijas stoties tarnybos jau teikia. Paklausta, ar stotyje šalia lietuviškų nuorodų „Atvykimas", „Išėjimas" ir kitų atsiras užrašai užsienio kalba, direktorė teigė, kad tai nėra privaloma. „Jei reikės, tai pakabinsim", – sakė J.Daugininkienė.
Modernioje stotyje jau porą savaičių veikia prekybos centras „Iki”. Anot jo atstovų, tai 19-a šio tinklo parduotuvė uostamiestyje. Joje dirba 44 darbuotojai. Iš viso prekybos tinkle „Iki“ Klaipėdoje dirba apie 700 miestiečių.
Naujai iškilusi stotis – jau trečioji toje pačioje miesto vietoje. Pirmoji buvo vieno aukšto, mediniu stogu, kurį nuplėšė vėjas. Antroji stotis buvo statoma 1987–1989 metais. Ji tapo per didelė, nefunkcionali, todėl nuspręsta pastatyti naują. Per dieną Klaipėdos autobusų stoties paslaugomis naudojasi 6000–8000 keleivių. Per metus – 2 mln.
Naujasis pastatas kainavo daugiau nei 10 mln. litų. Komercinių patalpų statybą „Iki” valdanti bendrovė „Palink” finansavo iš savų šaltinių, o stoties pastato išlaidas, 3,6 mln. Lt, iš savo lėšų ir banko paskolos apmokėjo bendrovė Klaipėdos autobusų parkas.