Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 12 12 /14:51

Klaipėdos gatvės virto čiuožykla: egiptietiška druska ledo netirpdo

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas dėl slidžių gatvių ir, jo teigimu, neveiksmingos egiptietiškos druskos pirmadienį į susitikimą sukvietė gatves valančias bendroves. Šių vadovai pripažįsta, kad šitą druską berk nebėręs – ledas netirpsta.
Automagistralė Kaunas - Klaipėda, pūga
Automagistralė Kaunas–Klaipėda, pūga / Skaitytojos Eglės G. nuotr.
Temos: 1 Ledas

Sekmadienio vakarą meras feisbuke skelbė, kad miestą valančioms bendrovėms pareiškė pretenzijas ir neatmeta, kad joms bus taikomos nuobaudos.

„Manau, kad sankcijos iki pačių griežčiausiųjų bus pritaikytos, bet gatvėse ir keliuose slidinėjome vakar, slidinėjame ir šiandien, nors tos druskos, „afrikietiškosios“, beriama buvo gerokai daugiau nei reikėtų pagal normatyvus. Tačiau efektas – arba minimalus, arba jo net ir nebuvo ir tai, deja, bet faktas“, – feisbuke skelbė meras.

V.Grubliauskas skelbė susitiksiantis su bendrovių, kurios dalyvauja miesto valyme, vadovais, „kad nedelsiant būtų rasti reikalingi ir operatyvūs sprendimai, o miesto gatvės ir šaligatviai būtų valomi kaip pridera“.

Po susitikimo meras 15min portalui teigė, kad apsitarta ir dėl artimiausios ateities darbų. Vertinta, kaip technologiškai naudoti turimą druską, kad ji būti maksimaliai efektyvi.

Ar kelininkai bus nubausti, dar nėra aišku. Tai nustatys specialistai, įvertinę skundus ir surinktą medžiagą.

„Tvarkymo skyriaus specialistai stebi situaciją. Galime matyti pagal GPS, kiek kartų važiavo ir ar tai atitinka sutartinius dalykus. Bus įvertinti ir skundai, reakcija į skundus, sprendimai bus priimti“, – BNS teigė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos vadovo pavaduotojas Andrius Dobranskis.

Anot jo, vienintelis patarimas kelininkams esant tokiai gana stichinei situacijai – „dirbti ir barstyti druską“.

„Yra druska, žvyras, smėlis, druskos tirpalą naudoja, ką įmanoma daro, bet situacija yra tokia, kokia yra. Sutarėm, kad maksimaliais tempais visi juda, maksimaliais tempais barsto druską ir, tikėkimės, kad debesis, užslinkęs ant Klaipėdos ir Lietuvos, liausis“, – sakė pavaduotojas.

Anot A. Dobranskio, bendrovės deda visas pastangas valydamos miestą ir „važiuoja nemažai kartų“, tačiau problemų esama dėl netinkamos druskos. Pasak jo, problema kyla dėl per menko pasirinkimo, kadangi rinkoje tiekėjai siūlo tik vokišką ir iš Egipto vežamą druską.

Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Sniegas Klaipėdoje
Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Sniegas Klaipėdoje

Ne tokia veiksminga druska

Uostamiesčio gatves valančios bendrovės teigia darančios viską – valančios sniegą, beriančios smėlį ir druską, tačiau pastaroji į oro sąlygas reaguoja kitaip nei anksčiau naudota baltarusiška druska.

„Mes kalti būtume, jei neišvažiuotume, o kai išvažiuoji, ir beri, ir valai, ir to sniego tiek per kelias dienas, kiek žiemų nebuvo“, – BNS sakė šiaurinę Klaipėdos miesto dalį valančios bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ vadovas Vaidas Ramanauskas.

Anot jo, šį savaitgalį darbo valant gatves įdėta itin daug, tačiau „rezultato gero neturime“.

„Pirmas dalykas, dėjo daug sniego, buvo piko metas ir po to staigiai krito temperatūra, tai iškart važinėtą sniegą pavertė ledu. Ir toliau, kada po piko išvažiavo mašinos bert ir valyt, jau ledas po apačia suformuotas, – sakė V.Ramanauskas. – Kaip parodė praktika, kadangi baltarusiškos druskos nebėra, yra egiptietiška, ji neefektyviai tirpdo“.

Darbą padarai, bet viduj jautiesi blogai, nes efekto nėra. Žmonės pikti, pikta valdžia, baudom ir kitom sankcijom kalba, bet situacija nepasikeis, druskos nesuminkštinsime.

Bendrovės vadovo teigimu, šiomis dienomis gatvėse buvo išbertas rekordinis kiekis druskos, tačiau ji ledo nesutirpdo. Specifikacijose nurodoma, kad ši druska efektyviausia esant –12 laipsnių temperatūrai. Klaipėdoje temperatūra kol kas nebuvo nukritusi žemiau –10.

„Buvo –10, ji netirpo, o ar tirptų prie –12, nežinia“, – kalbėjo vadovas,

V.Ramanauskas teigė, kad bendrovės „tokia situacija tikrai nedžiugina“, tačiau vairuotojai šešiomis transporto priemonėmis dirba pakaitomis tiek dieną, tiek naktį. Į pagalbą pasitelktas ir subrangovas.

„Darbą padarai, bet viduj jautiesi blogai, nes efekto nėra. Žmonės pikti, pikta valdžia, baudom ir kitom sankcijom kalba, bet situacija nepasikeis, druskos nesuminkštinsime“, – sakė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ vadovas.

Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Sniegas Klaipėdoje
Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Sniegas Klaipėdoje

Bėrė gausiau

Pietinę miesto dalį valančios bendrovės „Vakarų švara“ vienas bendrasavininkų Virgilijus Šidlauskas BNS teigė, jog kelių barstymui įmonė dar turėjo užsilikusios baltarusiškos druskos, nors naudoja ir egiptietišką.

„Baltarusiškos nedaug turėjom, beriam egiptietišką, bet reaguoja prasčiau – tai faktas. Reaguoja prasčiau į sniegą, į temperatūrą, prasčiau dirba, nei dirbdavo ana“, – sakė V.Šidlauskas.

Anot jo, bendrovė druskos bėrė daugiau nei tradiciškai, tačiau situaciją veikia ir pačios oro sąlygos – gausus sniegas, žema temperatūra.

Savaitgalį bendrovė sulaukė skambučio iš miesto valdžios, tačiau, pasak V.Šidlausko, „didelių pretenzijų niekas nereiškė“.

Jo teigimu, pietinėje miesto dalyje gatvės buvo maksimaliai valomos ir pakankamai švarios.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?