„Esminė nuostata – tokio tipo krovinių krova tokiu būdu tokioje vietoje – negalima; Neturi būti abejojama nei KU atliktų tyrimų rezultatais, nei mokslininkų kompetencija, nei turima įranga bei naudojama metodika“, – teigė meras V.Grubliauskas.
Anot jo, artimiausiu metu turės paaiškėti, ar toks krovinys apskritai pasieks Klaipėdą. Jei ir toliau bus planuojama krauti tokio tipo birius krovinius, jie turės būti nukreipti į pietinę uosto dalį, atokiau nuo gyvenamųjų namų.
„Bet kuriuo atveju – nuo Gegužės 1-osios įsigalioja naujasis taršos valdymo reglamentavimas, labai aiškiai „brėžiantis ribą“, reiškiančią raudoną šviesą taršos pasekmėms už „tvoros“ Ir visos Aplinkos ministerijos kontroliuojančios institucijos skirs tam labai rimtą ir garantuotą dėmesį“, – teigė meras.
Jis pripažino iš bendrovės atstovų išgirdęs pastebėjimų, kad šitoks krovinys uostui – auksas. Toks „auksas“, anot mero, negali likti taršos dulkėmis gyventojams.
Kaip informavo Aplinkos ministerija, netrukus įsigalios du aplinkos ministro įsakymai „Dėl minimalių reikalavimų dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas patvirtinimo“ ir „Minimalūs reikalavimai dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas“. Šiais įsakymais nustatomas birių krovinių krovos reglamentas naujoms veikloms įsigalioja nuo kovo 1 d., senoms veikloms – nuo gegužės 1 d.