Kaip teigė uostamiesčio savivaldybės vicemeras Vidmantas Plečkaitis, anksčiau rajono taryba nepritarė sutarties projektui, vėliau jis buvo patvirtintas. Taip buvo uždegta žalia šviesa. Nors, anot vicemero, tam priešinosi kelios bendruomenės.
Šiuo metu sutartis keliauja per Klaipėdos miesto savivaldybės komitetus. Trečiadienį Miesto ūkio komitetas pritarė bendradarbiavimo sutarties dėl viešojo transporto paslaugų organizavimo su Klaipėdos rajono savivaldybe pasirašymui.
Siekia pagerinti susisiekimą
Pasak V.Plečkaičio, maršrutai reikalingi tiems, kas gyvena Klaipėdoje ir turi darbą, sodus rajone ar rajono gyventojams, dirbantiems uostamiestyje. Priemiesčių gyvenvietės iki šiol neturi galimybės naudotis reguliariais viešojo transporto maršrutais. Karklės, Kunkių, Aukštkiemių, Purmalių bei kitų aplinkinių kaimų gyventojai negali pasiekti uostamiesčio viešuoju transportu.
Pradinis viešojo transporto maršrutų sąrašas nėra galutinis, esant poreikiui, jų gali atsirasti daugiau.
Pagal sutartį numatomi tokie preliminarūs maršrutai: Romai–Karklė–Klaipėda, „Pakrantės“ sodai – Klaipėda, Žaliasis Slėnis – Klaipėda, Šimkai–Slengiai–Ginduliai–Klaipėda.
Šiuo susitarimu savivaldybės siekia pagerinti susisiekimą su priemiesčio gyvenvietėmis, kuriuose šiuo metu viešasis transportas nevažiuoja ar važiuoja retai. Savivaldybių atstovai teigia, kad autobusuose atsiras galimybė už važiavimą atsiskaityti bendru elektroniniu bilietu, priemiesčio gyventojams sumažės važiavimo viešuoju transportu sąnaudos, sumažės lengvųjų automobilių srautai Klaipėdos mieste, pagerės ekologinė būklė.
Pasirašius šią sutartį, atskiru susitarimu su Klaipėdos rajono savivaldybės administracija bus siekiama sukurti bendrą bilieto, įskaitant elektroninio bilieto, sistemą, galiojančią priemiesčio ir miesto autobusų maršrutuose, optimizuoti susisiekimo tinklą su Klaipėdos miestu, numatyti atsiskaitymo ar kompensavimo sąlygas.
Perspektyvoje matoma ir plėtros galimybė organizuojant susisiekimą Slengų, Gindulių, Jakų kryptimis.