„Klaipėdos Smeltė“, vykdydama užsibrėžtą regioninio konteinerių paskirstymo centro įkūrimo planą, užsakė tris „Ship-to-Shore“ (STS) tipo kranus, skirtus pakrauti ir iškrauti konteinerius į/iš laivų bei septynis „Rubber-Tyred Gantry“ (RTG) tipo kranus, kuriais konteineriai bus pakraunami ir nukraunami ant/nuo krovininių automobilių terminalo aikštelėse.
Šiuo metu kranai jau projektuojami Suomijos miesto Hyvinkää gamykloje, planuojama, kad pirmoji partija – vienas STS ir trys RTG – bus pristatyta į Klaipėdą iki 2012 metų spalio, o paskutinieji kranai pasieks terminalą iki 2013 metų sausio. Pasak gamintojo atstovo, 14-16 mėnesių pagaminimo terminas – įprastas tokio tipo uosto įrenginių rinkoje: pastarąjį dešimtmetį sparčiai augant konteinerinių kranų paklausai visame pasaulyje, o ypač – Kinijoje, gamintojai vos spėja vykdyti užsakymus.
„Klaipėdos Smeltei“ skirti kranai bus iki galo surinkti gamykloje bei atvežti specialiais laivais, pritaikytais transportuoti sunkiasvorius, didelių gabaritų pramoninius įrenginius. Kranus numatoma sumontuoti šiuo metu statomose krantinėse Nr. 90-96, specialiai pritaikytose didelėms apkrovoms. Apytikris vieno STS krano svoris – 1.300 tonų.
Ekspertų vertinimu, tenderio metu pasirinkta partnerė – Suomijos kompanija „Konecranes“ – pasaulinė konteinerinių kranų gamybos lyderė kokybės ir patikimumo požiūriu. LKAB „Klaipėdos Smeltė“ akcininkės – kompanijos „Terminal Investment Limited“ (TIL) teigimu, tiekėjo pasirinkimą lėmė puikus kranų kokybės ir pasiūlytos kainos santykis, gamintojo patirtis aptarnaujant kranus Klaipėdos uoste bei patrauklios galimybės plėtoti bendradarbiavimą ateityje.
Konteinerinių kranų, skirtų LKAB „Klaipėdos Smeltė“ terminalui, parametrus parinko kompanija TIL, atsižvelgdama į didžiausios klientės – laivybos kompanijos „Mediterranean Shipping Company“ (MSC) ateities ketinimus bei teorines Klaipėdos uosto galimybes priimti didesnius, nei šiandien, konteinerinius laivus. Pasirinktųjų STS kranų strėlės ilgis – net 50 metrų, jie pajėgūs aptarnauti 18-kos konteinerinių eilių pločio laivus, atitinkančius „MSC Sola“ laivo klasę (ilgis – 363 m, plotis – 45,6 m, talpa – 11.660 TEU, grimzlė – 14,10 m). Galimybė priimti tokio dydžio laivus Klaipėdos uoste šiuo metu dar nėra svarstoma, Klaipėdos Valstybinio Jūrų Uosto Direkcijos investiciniuose planuose kol kas apsiribojama 14,50 m gyliu laivybos kanale, tačiau TIL tvirtinimu, priimant investicinį sprendimą, kuriuo grindžiama LKAB „Klaipėdos Smeltė“ ateitis 10-15-kos metų laikotarpiui, svarbu neapsiriboti 3-5 metų prognozėmis ir vadovautis maksimalios galimos rinkos plėtros scenarijumi.
Rytinės Baltijos jūros pakrantėje naujieji „Klaipėdos Smeltės“ pirkiniai išsiskirs ne tik gabaritais: į kranus bus sumontuota moderniausia elektroninė įranga, itin daug dėmesio skiriama ergonominiams sprendiniams, padėsiantiems krano operatoriams darbo metu jaustis patogiai. Planuojama, kad pasirinkto modelio krano vidutinė krovos sparta bus apie 35 konteineriai per valandą ir prilygs aukščiausio lygio pasaulio terminalų demonstruojamam rezultatui. LKAB „Klaipėdos Smeltė“ numato iki 2011 m. spalio mėnesio baigti derybas su specializuotomis kompanijomis, ruošiančiomis STS, RTG ir mobiliųjų kranų operatorių mokymo programas. 2012-siais numatoma įsigyti arba nuomotis specialų treniruoklį – stimuliatorių, kuris padės paruošti operatorius iki kranams atvykstant.