2022 12 09

Klaipėdos stotį ketinama palikti keleiviniams traukiniams

Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ paskelbė tarptautinį viešąjį pirkimą geležinkelio poveikio Klaipėdos centrinėje dalyje vertinimo galimybių studijai įsigyti. Pasiūlymų iš rinkos dalyvių laukiama iki 2023 metų sausio 3 dienos.
Klaipėdos geležinkelio stotis
Klaipėdos geležinkelio stotis / Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr.

„Nuolat vyksta diskusijos su Klaipėdos miesto bendruomenėmis ir savivaldybe dėl prekinių traukinių eismo uostamiesčio centrinėje dalyje. Atliekant studiją, bus vertinamos ir galimybės Klaipėdos centrinę stotį palikti tik keleiviniams traukiniams, o prekinių traukinių aptarnavimo infrastruktūrą iškelti į kitas teritorijas“, – sako Karolis Sankovski, įmonės „LTG Infra“ generalinis direktorius.

Pasak K. Sankovski, tikimasi sulaukti pasiūlymų, kaip Klaipėdos geležinkelio mazgą integruoti į europinio geležinkelio tinklą bei kaip kuo daugiau krovinių perkelti nuo sunkiojo autotransporto ant geležinkelių, mažinant transporto spūstis, taršą ir triukšmą Klaipėdos mieste.

Iš Klaipėdos centrinės geležinkelio stoties, siekiant geresnės gyvenimo kokybės, iškelti prekinių traukinių aptarnavimo infrastruktūrą siūloma ir LR Vyriausybės praėjusių metų rugsėjį patvirtintame Lietuvos teritorijos bendrajame plane. Klaipėdos miesto bendrajame plane, kuris patvirtintas 2021 metų rugsėjį, numatyta galima Klaipėdos geležinkelio stoties prekinės dalies konversija į paslaugų ir ekstensyviai išnaudojamų želdynų funkcines zonas.

Tarptautinio viešojo konkurso nugalėtojas atliekantis studiją turės įvertinti Klaipėdos geležinkelio stoties prekinio geležinkelio eismo iškėlimo poreikį ir galimybes, vykdomą geležinkelio linijos Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikaciją, linijos Radviliškis–Pagėgiai–Klaipėda infrastruktūros išvystymo perspektyvą ir galimybes šia kryptimi labiau didinti srautus.

Taip pat studijoje turės būti vertinamas uostamiestyje veikiančių geležinkelio stočių ir geležinkelio kelynų pertvarkymo ir plėtros poreikis, Klaipėdos LEZ jungties geležinkeliu krovinių ir keleivių vežimui bei krovinių vežimo intermodalumo poreikis bei galimybės.

Galimybių studiją tikimasi užbaigti 2024 metais.

Lietuvos geležinkelių linijų išskleistas ilgis siekia 3462 km. „LTG Infra“ šiuo metu prižiūri 2172 kelio statinius, kuriuos sudaro 371 tiltas, 1265 pralaidai, 8 pėsčiųjų tuneliai, 1 tunelis, 35 atraminės sienutės, 151 akustinė sienelė, 341 peronas ir krovininės platformos bei 2038 km žemės sankasų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis