Naujos ribos būtinos planuojamam suskystintų dujų terminalui, tačiau neabejojama, kad toje dalyje galėtų išdygti ir kitų terminalų, penktadienį rašo „Verslo žinios“.
Iš suinteresuotų institucijų nesulaukta prieštaravimų, kad Klaipėdos uosto pietinės dalies teritorija ir akvatorija būtų praplėsta maždaug 200 hektarų skubos tvarka, nerengiant detaliojo plano.
Tada Kiaulės Nugaros sekluma taptų uosto dalimi, akvatorija būtų išplėsta iki „Natura 2000“ (Europos Sąjungoje esantis saugomų teritorijų tinklas – BNS) ribos Kuršių mariose.
Pagal Energetikos ministerijos sudarytos tarpžinybinės darbo grupės išvadas pietinė Klaipėdos uosto dalis ties Kiaulės Nugara yra viena iš prioritetinių vietų statyti suskystintų gamtinių dujų terminalą.
„Uostas yra pasirengęs samdyti įmonę, kuri rengtų tą planą. Suderintą planą su savivaldybe bandytume teikti Vyriausybei tvirtinti“, – teigė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.
Anot jo, teoriškai tokios procedūros galėtų užtrukti iki pusės metų. Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto infrastruktūros ir plėtros direktoriaus Vido Karolio, išplėtus ribas, galėtų būti statomas ne tik dujų terminalas, bet ir kitokio pobūdžio terminalų.
Uostininkai skaičiuoja, kad per artimiausius kelerius metus sparčiai plečiant turimus terminalus uosto krova gali siekti apie 50 mln. tonų per metus. Tokiu atveju giliavandenio uosto idėja bent artimiausiu metu tampa nebe tokia aktuali, tačiau atsisakyti jos neketinama.