Antradienį rytą kranas lūkuriavo prie locmnų bujos, maždaug už 3 jūrmylių nuo uosto vartų. 10.40 val. jis jau buvo matomas. Norima, kad spėtų įplaukti į uostą kuo greičiau, nes po pietų prognozuojamos prastesnės oro sąlygos. „Labai jo laukiame“, - sako „Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška. Anot jo, šis kranas, skirtas konteineriams krauti iš laivų ir į laivus, kainavo mažiau nei 10 mln. eurų.
Kaip rašo „Vakarų ekspresas“, STS kranas iš Suomijos Hanko uosto išplukdytas šeštadienį. Jis buvo pagamintas ten esančioje gamykloje, kaip ir kiti jau turimi keturi kranai pagal tą patį projektą.
Kranas yra ant specialios baržos ir ją iš Suomijos per visą Baltijos jūrą buksyravo tik vienas vilkikas. Plukdant į Klaipėdos uostą prireiks daugiau vilkikų, nes baržos lynas ilgas, reikia ją prilaikyti.
Antruoju užsakymu „Klaipėdos Smeltė“ pasigamino dešimt RTG kranų, kurie naudojami aikštelėse konteineriams krauti, ir du STS kranus. Atplaukus šiam kranui šiemet bendrovė baigia įgyvendinti savo šio laikotarpio investicinę programą: 2018-2020 metais bus investuoti 64 mln. eurų.
Paklaustas, kada naujasis kranas pradės dirbti, R. Juška atsakė: „Dabar kalėdinis laikotarpis. Per šią savaitę turėtume kraną išvaryti ant krantinės ir pritvirtinti. Turi atvažiuoti suomiai, bet jie tai padarys tik po Naujųjų metų, tik tada bus baigta pridavimo mums procedūra. Suomiai nori dar „pasikarantinuoti“ savo namuose ir švęsti Kalėdas su šeimomis, o ne kur nors uždaryti Klaipėdoje.“