Mes nespėjame suvartoti viso turinio, kurio norime, todėl audioformatas tampa puikia alternatyva, nes jo galima klausytis net veikiant ką nors kito. Tokia tendencija įvardinta ir naujausiame „Kantar TNS“ „Media Dimensions“ tyrime, atliktame penkiose didžiosiose žiniasklaidos rinkose.
Šios prognozės pasitvirtina jau dabar – pasaulyje skaitmeninis audioturinys auga itin sparčiai. „Pew Research Center“ duomenimis, internetinio radijo klausymasis JAV per dešimtmetį išaugo 3 kartus (nuo 20 proc. iki 64 proc.), dar sparčiau auga internetinio radijo klausymasis per telefoną automobilyje (nuo 6 proc. iki 44 proc.) , o podkastų, kitaip tinklalaidžių, – du su puse karto (nuo 18 proc. iki 44 proc.).
Gerėja turinio pasiekiamumas
„Anksčiau podkastai dažniausiai buvo klausomi per „Apple“ „iTunes“ programėlę. Pastaraisias metais į šį segmentą įšoko „Spotify“, „Google“ to irgi ignoruoti nebegali ir šiemet „Android“ vartotojams pasiūlė „Google Podcasts“ programėlę. Tai rodo, kad didieji rinkos žaidėjai mato skaitmeninio audioturinio segmente didelį potencialą. Be to, atsirandant daugiau galimybių klausytis audioturinio, augs ir jo populiarumas“, – dėsto 15min rinkodaros ir verslo vystymo vadovas Gediminas Galkauskas.
Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad balso asistentų augimas taip pat prisideda prie spartaus audioturinio populiarėjimo. 19,7 proc. (47 mln. žmonių) JAV jau turi balso asistentus. Šis skaičius prieš porą metų buvo vos 1 proc. Prognozuojama, kad 2020 m. trys ketvirtadaliai amerikiečių namuose turės balso asistentą.
Skaitmeninis turinys populiarėja ir Lietuvoje
„Lietuvoje iki šiol trūko skaitmeninio audioturinio pasiūlos. Iki šiol turėjome tik pavienių podkastų, netgi radijo laidų nebuvo skubama skaitmeninti ir perkelti į patogų vartojimo formatą mobiliuosiuose telefonuose. Tačiau šiemet pastebimas aktyvumas rinkoje, daugėja turinio, gerėja jo pasiekiamumas. 15min jau netrukus vartotojams pristatys naują ir pirmąją tokio pobūdžio lietuvišką mobiliąją programėlę „15min klausyk“, kurioje bus galima klausytis įgarsintų 15min straipsnių, audionaujienų ir podkastų. Sieksime, kad Lietuvos vartotojas vienoje vietoje rastų daugybę įvairaus ir įdomaus lietuviško skaitmeninio audioturinio“, – teigia G.Galkauskas.
„15min klausyk“ pristatymas ir žiniasklaidos tendencijų aptarimas konferencijoje
Jau lapkričio 21 d. bus galima pamatyti, kaip atrodys „15min klausyk“ mobilioji programėlė, ir gyvai išgirsti, kur link žiniasklaida juda Lietuvoje ir Baltijos šalyse. Apie vartotojų apmokestinimą kalbės „Eesti Meedia“ vadovas ir valdybos pirmininkas Svenas Nuutmannas, apie dirbtinio intelekto panaudojimą žiniasklaidoje „Mediaskopas“ direktorė Jūratė Stankuvienė
Taip pat apsilankę konferencijoje pirmieji galės išgirsti prezidento rinkimų lyderių Gitano Nausėdos ir Ingridos Šimonytės diskusiją apie kovą su netikromis naujienomis. Tiriamosios žurnalistikos lyderiai Šarūnas Černiauskas, Rita Miliūtė ir Indrė Makaraitytė diskutuos apie tiriamosios žurnalistikos ateitį, o 15min verslo naujienų redaktorius Marius Jokūbaitis moderuos diskusiją apie verslo žurnalistikos tendencijas.
Bilietus į konferenciją galima įsigyti paspaudus nuorodą.