2018 09 23

Kodėl per šv. Mišias Kaune popiežius ir dvasininkai dėvėjo žalius drabužius

Popiežiaus Pranciškaus vizito Lietuvoje viena svarbiausių ir džiaugsmingiausių dalių – sekmadienio šv. Mišios Kauno Santakos parke. Tiek pats Šventasis Tėvas, tiek mišiose dalyvaujantys dvasininkai dėvėjo žalios spalvos arnotus. Pasak filosofo Vytauto Ališausko, žalia spalva pasirinkta neatsitiktinai – būtent ji liturginėje aprangoje reiškia viltį.
Mišios Kauno Santakoje
Mišios Kauno Santakoje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kiekvienas liturginis laikas turi savo spalvas, LRT studijoje sakė V.Ališauskas.

„Žalia spalva turi savo paskirtį. Žalia reiškia viltį, tai labai gražiai persipina ir su šio popiežiaus Pranciškaus vizito devizu – „Kristus Jėzus – mūsų viltis“, – paaiškina filosofas.

Pasak V.Ališausko, liturgijos ženkluose galima pamatyti daugybę prasmių: „Tam tikri ženklai rodo, kad Dievas atėjo pas mus, o būsimas, antrasis Jėzaus atėjimas, kurio laukiame, atneš mums daug džiaugsmo ir išsipildymą. Gyvenimas nėra beprasmis, tik mes, dėl savo kasdienės monotonijos, neatsimename, kad Dievas su mumis. Tačiau pats Dievas visuomet yra kartu.“

Rūta Tumėnaitė, „Mažosios studijos“ redaktorė, sakė, kad šv. Mišių Kaune metu popiežius dėvi arnotą, kurio priekis ir nugara papuošti ypatingai: „Arnoto juosta austa Dzūkijoje, o ant juostos pavaizduotas eglės motyvas. Tai – visuomet žaliuojančio medžio simbolis, tai tarsi viltis, kurią išreiškia žalios spalvos drabužiai. Dvasininkų, dalyvaujančių mišiose, arnotai papuošti lietuviškų medinių kryžių motyvas. Šiuos arnotus audė seserys karmelitės, kurių vienuolija Lietuvoje įsteigta vos atgavus nepriklausomybę. Tai siejasi su Bažnyčios mūsų šalyje atsigavimu.“

Parengė Virginija Sližauskaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis