Pasirašytas sutartis su viešųjų ryšių bendrovėms ir žiniasklaidos priemonėms privalu nurodyti Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) svetainėje. Tačiau tai kol kas padarė tik valdančiosios partijos Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) ir Liberalų ir centro sąjunga (LiCS) bei šiuo metu opozicijoje esanti partija „Tvarka ir teisingumas“.
Didžiausią sudarytų sutarčių sąrašą kol kas yra pateikusi partija „Tvarka ir teisingumas“. Ji deklaruoja, kad nuo balandžio 23 iki gegužės 23 dienos sudarė 13 sutarčių. Absoliuti dauguma jų – su regioninėmis žiniasklaidos priemonėmis. VRK svetainėje nurodoma, kad „tvarkiečiai“ minėtu laikotarpiu sandorius sudarė su Marijampolės, Šiaulių, Utenos, Alytaus, Mažeikių ir Kauno radijo stotimis dėl rinkimų agitacijos jų eteryje. Rolando Pakso vedamos politinės jėgos parengtus vaizdo klipus transliuos Marijampolės, Mažeikių, Šiaulių, Kauno, Jonavos, Vilniaus, Kėdainių, Biržų, Jurbarko ir kitų Lietuvos vietovių vietos televizijos. Viena sutartis sudaryta su spausdinimo paslaugas atliekančia kompanija. Jai patikėti rinkimų medžiagos spausdinimo darbai.
Anot partijos „Tvarka ir teisingumas“ pirmininko pirmojo pavaduotojo Valentino Mazuronio, žmonės regionuose ir su jais galinčios susisiekti žiniasklaidos priemonės – viena neišnaudotų, tačiau produktyvių nišų.
„Čia žmonės galbūt yra kiek labiau nuskriausti dėmesiu. Jie žiūri savo krašto žinias, klausosi vietos radijo laidų, tad mes su jais siekiame bendrauti tiesiogiai. Į nacionalines žiniasklaidos priemones atsigręšime tiek, kiek leis finansiniai ištekliai“, – dienraščiui trečiadienį sakė VMazuronis.
Didžiausia valdančioji partija – TS-LKD – nuo kovo 23-iosios iki šios dienos yra deklaravusi šešias sudarytas sutartis. Priešingai nei „tvarkiečiai“, konservatoriai pirmiausia orientuojasi į naujienų agentūrų auditoriją ir viešųjų ryšių agentūras. Valdantieji nusprendė pamaloninti net tris reklamos agentūras – „VIP Viešosios informacijos partneriai“, „Open Agency“ ir „New agency“. Pirmajai patikėta parengti ir pagaminti informacinę-reklaminę medžiagą, antrajai – komunikacijos paslaugos, trečiajai – sukurti reklaminę medžiagą. TS-LKD atstovai dėl rinkimų patikrinimo sutarties kreipėsi į vieną audito paslaugas teikiančią įmonę. Taip pat partija užsisakė fotografavimo ir naujienų agentūros paslaugas.
„Pati intensyviausia kampanija prasidės netrukus. Jau sulaukiame parengiamųjų darbų iš šių bendrovių ir šiuo metu išsakome savo pastabas“, – dėstė TS-LKD vykdomasis sekretorius Raimundas Alekna.
TS-LKD rinkimų maratonui žada skirti net 2,5 mln. litų.
Liberalcentristai kol kas nurodo sudarę tik vieną sutartį. Ji dar šių metų vasario pabaigoje sudaryta su žiniasklaidos planavimo agentūra „Mediapool“. LiCS rinkimų štabo administratorius Donatas Stonys tikino, kad ši kompanija pasirinkta dėl jos profesionalumo ir patirties. Anksčiau jos vadovu buvo vieno LiCS lyderių Gintauto Babravičiaus sūnus Rokas Babravičius. Tačiau tai pasirinkimui esą įtakos neturėjo, nes pasiūlymų buvo daug, o minėta agentūra nėra vienintelė, kurios paslaugomis naudojamasi.
Jo teigimu, kol kas rinkimų agitacijoje juntamas štilis. Tai esą nulėmė Seime stringantis įstatymo, kuriuo ruošiamasi keisti televizijos transliuojamų agitacinių klipų trukmę, svarstymas.
„Visi planai vėluoja dviem savaitėmis. Kol kas laukiame. Tačiau neplanuojame, kad kampanija iškart prasidės intensyviausiu lygiu. Bandysime “išsidėlioti„ laike“, – aiškino D.Stonys.