Bijo nelaimės
Netoliese gyvenanti ir mažą vaiką auginanti Agnė tikina jau bijanti kirsti Vokę šiuo tiltu.
„Per 2 metus reikalai su tiltu niekur nepajudėjo: draudžiantys ženklai tebestovi, o jokie remonto darbai nepradėti. Nėra finansų atnaujinti tiltą, tai gal palauksim, kol kas nors įkris į upę? Tiltas gali sugriūti bet kurią minutę, nes vos laikosi. Su vaiko vežimėliu nepraeisi, mašinos važiuoja, o vairuotojai dar ir atidarę langą rėkauja, kad gali čia važiuoti ir duokit jiems kelią! O ženklas stovi tik pėstiesiems ir dviračiams!“ – piktinosi moteris.
Tiltas gali sugriūti bet kurią minutę, nes vos laikosi. Su vaiko vežimėliu nepraeisi, mašinos važiuoja.
Jos teigimu, jau nusibodo laukti, kada pagaliau pajudės darbai. O jeigu remontas dar nevyks, galbūt tuomet reikėtų tiltą tinkamai uždaryti, kad mašinos nevažiuotų ir toliau negadintų tilto.
„Mes nusivylę. Gyventojai išgyvena dėl mūsų istorinio tilto, tiek metų prastovėjo, o dabar niekas nenori imtis darbų. Mes norime, kad pažadas būtų ištesėtas! Šis tiltas – tai mūsų istorija, prisiminimai, vaikystė. O dabar viskas griaunama mums matant. Mes tikimės, kad jau greit prasidės darbai ir galėsime džiaugtis atnaujintu gražiu tiltu“, – kalbėjo Agnė.
Norėjo išardyti
2018 metų kovo 16 dieną Vilniaus savivaldybė paskelbė, kad ketina demontuoti tiltą per Vokės upę ties Kazbėjais. Avarinės būklės tiltas turėjo būti uždarytas ir pradedamas demontuoti kovo 24 dieną, tačiau gyventojai aktyviai sureagavo, susirinko prie tilto ir neleido statybininkams imtis darbų.
Šį pavasarį Vilniaus savivaldybė teigė, kad tuoj po sprendimo tilto negriauti juo buvo uždraustas transporto eismas. Tačiau stovintys ženklai atbaido ne visus automobilininkus – vairuotojai linkę jų nepaisyti ir per šį tiltą trumpinti keliones miesto centro link.
Šiuo metu reikalai dėl Kazbėjų tilto pajudėjo. Kaip 15min sakė Arūnas Visockas, Vilniaus miesto savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vyresnysis patarėjas, savivaldybė jau paskelbė projektavimo paslaugų pirkimą trejiems metams.
Kazbėjų tiltą Vilniaus miesto savivaldybė planuoja tvarkyti kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija, – sakė A.Visockas.
„Kitąmet planuojame užsakyti Kazbėjų tilto tvarkybos projektą, kurį parengus bus skelbiamas rangos konkursas. Kadangi tiltas yra įtrauktas į Kultūros vertybių registrą konkurso laimėtojas turės restauruoti avarinės būklės tiltą. Kazbėjų tiltą Vilniaus miesto savivaldybė planuoja tvarkyti kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija“, – sakė A.Visockas.
Nusprendus tilto neišardyti kalbėta, kad jis bus pritaikytas pėstiesiems ir dviratininkams.
Statytas tarpukariu
Iš pradžių teigta, kad tiltas pastatytas sovietmečiu, tačiau pasigilinus paaiškėjo, kad tai nėra tiesa – tiltas atsirado XX a. ketvirtame dešimtmetyje (spėjama, kad apie 1935 m.), o buvo pagamintas Lenkijos bendrovėje „Spółka akcyjna wielkich piecach i Zakładów Ostrowieckich“.
Tarp saugomų vertingųjų savybių yra įtraukta tilto erdvinė struktūra – vieno tarpatramio santvarinis tiltas, ir konstrukcijos elementai – ramtų pamatai, betoninės krantinės atramos, plieninė kniedyta perdanga ir t.t.
Renkant medžiagą paveldosaugininkams pavyko išsiaiškinti, kad lygiai tokios pačios santvaros yra panaudotos Naujojoje Vilnioje esančiam tiltui per Vilnią (Šiaurės g.). Dar vienas analogiškas (tik keturių tarpatramių tiltas) yra į Kultūros vertybių registrą įtrauktas senasis Nemenčinės tiltas, kuris jau rekonstruotas, santvaros gerokai sutvirtintos, dalis kniedžių pakeistos varžtais. Abu šie šiltai turi asfaltbetonio dangą, o Kazbėjų tiltas yra unikalus tuo, kad iki šiol išlaikęs medinę perdangą, kuri irgi įtraukta į saugotinų vertingųjų savybių sąrašą.
Tiltų bumas
Pastaruoju metu Vilniuje – tikras naujų pėsčiųjų tiltų bumas. Vieną Vilniaus savivaldybė planuoja tarp Vingio parko ir Lazdynų. Užvingio tilto ilgis sieks apie 159,4 m ir tai bus dešimtas pagal ilgį tiltas Vilniuje. Skirtingose vietose jo plotis sieks nuo 9 iki 23,5 m. Architektų idėja – Užvingio tiltas su išsišakojančiais takais bei panoraminėmis terasomis upės centre.
Dar vienas tiltas per Nerį planuojamas tarp A.Goštauto ir Upės gatvių. Architektūrinių idėjų konkursą laimėjo projektas, pavadintas „Alberto tiltu“. Anot savivaldybės, šis tiltas taps svarbia pėsčiųjų ir dviratininkų jungtimi tarp dešiniajame Neries krante sparčiai augančio Saltoniškių rajono, Žvėryno ir kairiajame Neries krante esančių Lukiškių rajono. Remiantis naujojo Vilniaus miesto bendrojo plano sprendiniais, tai bus ir svarbios dviračių takų jungties tarp Vilniaus centro ir vakarinių miegamųjų rajonų dalis.
Naujasis tiltas planuojamas apie 8,5 metro pločio: 3 metrai bus skirti pėstiesiems, 4 – dviratininkams, jo prieigos taip pat turės būti suprojektuotos atsižvelgiant į pėsčiųjų ir dviratininkų srautus, taip pat pritaikytas neįgaliesiems.
Ši idėja, tiesa, sulaukė nemažai kritikos – esą milijonus kainuosiantis projektas tikrai nėra itin reikalingas, kadangi žmonių srautai šioje miesto vietoje nėra dideli, o netoliese yra Geležinio Vilko ir senasis Žvėryno tiltai.