„Sakyti, kad mes pakeitėme ar nutolome (nuo pirminių gairių – red. past.) nėra tikslu – mes tiksliname“, – kartu su finansų ministre Gintare Skaiste surengtoje spaudos konferencijoje trečiadienį sakė M.McGuinness.
Anot jos, Komisija naujausiose gairėse patikslino skirtumus tarp geležinkelių ir kelių transporto bei nurodė, kad valstybės turi pareigą tikrinti, kas keliauja per jų teritoriją, ir užtikrinti, kad dvigubos ar karinės paskirties prekės visiškai nebūtų gabenamos.
„Mūsų darbas su gairėmis keičiasi einant laikui. Manau, yra visiškai aišku, kad šeši sankcijų paketai buvo labai gilūs ir paskelbti labai greitai. Mes visuomet turime pateikti gaires ir kartais mes turime jas patobulinti“, – sakė trečiadienį Lietuvoje viešinti komisarė, atsakinga už finansines paslaugas, finansinį stabilumą ir kapitalo rinkų sąjungą.
Ji pabrėžė, kad Lietuva visuomet visiškai laikėsi visų išaiškinimų, net ir juos patikslinus.
„Kai mes paskelbiame sankcijas, diskutuojame apie jas su valstybių narių atstovais. Tai vyksta ir šiandien, dėl vieno sankcijų paketo, detales apie kurį dar sužinosite. Su visais sankcijų paketais yra taip pat – mums reikia juos paaiškinti ir suteikti gaires. Nematau, kad tai būtų problema“, – pažymėjo M.McGuinness.
Komisija praėjusią savaitę pateikė naujas gaires, kuriomis leido Rusijai geležinkeliais gabenti sankcionuotas prekes į ir iš Kaliningrado srities per Lietuvą šio eksklavo poreikiams.
Lietuvos politikų teigimu, balandžio mėnesį EK buvo pateikusi kitokį išaiškinimą, kurį vėliau patikslino ir nurodė, kad valstybės turėtų praleisti net ir sankcionuotas, tačiau būtinojo naudojimo prekes.
Dalies Rusijos prekių tranzitą į Kaliningradą Lietuva anksčiau stabdė, įsigaliojus ES sankcijoms, paskelbtoms dėl Maskvos invazijos į Ukrainą, ir nurodė tai dariusi remdamasi tranzitą draudusiu EK sankcijų išaiškinimu.
Tai sukėlė Rusijos pasipiktinimą, o Komisija pranešė ketinanti parengti naujas gaires.