Kur Baltijos šalių žiniasklaida yra dabar ir kur judės toliau?
Rytinė konferencijos dalis bus skirta žiniasklaidos verslo transformacijai aptarti. Baltijos šalių tiriamosios žurnalistikos portalo „Re:Baltica“ įkūrėja Inga Springe pristatys naujausią „Baltic Media Health Check“ ataskaitą.
15min vyriausiojo redaktoriaus pavaduotojas Audrius Ožalas papasakos, kokią žiniasklaidos vystymo stadiją išgyvename šiuo metu. Žiniasklaidos, technologiniai pokyčiai neišvengiamai susiję ir su socialiniais, psichologiniais, kultūriniais visuomenės virsmais – jie keičia tai, kaip mes suvokiame savo ryšius su pasauliu ir savimi. Ar būsimoji žiniasklaida virs nebe realybės atvaizdu, o paralele tikram pasauliui?
Greta šių, platesnių, naujosios žiniasklaidos aspektų, A.Ožalo pranešime bus paliečiama ir tai, kokias naujas formas įgauna žiniasklaida: personalizacija, fragmentacija, reagavimas interaktyviai, diferenciacija pagal laiką ir pomėgius, vis glaudesnis ryšys tarp poreikių ir gaunamo turinio – tai tik keli iš būdingųjų požymių. O kartu keliami klausimai – kaip virtualioji realybė keis žiniasklaidą, ar socialiniai tinklai taps dar stipresne atsvara žiniasklaidos priemonėms? O gal nutiks taip, kaip atsitiko ir su buvusiomis žiniasklaidos priemonėmis – kai naujosios technologinės priemonės senąsias paverčia meno forma.
Kaip technologijos keičia žiniasklaidą?
Interneto platformos, sparčiai augantis dirbtinio intelekto naudojimas, vartotojų gyvenimo tempas – visa tai daro įtaką žiniasklaidai. Norėdama išlikti aktualia, žiniasklaida turi keistis ir atsižvelgti į technologijas.
„Diginet“ priklausančių portalų paslaugos.lt ir kainos.lt vadovas Daumantas Kirkutis papasakos, kaip „Google“ paieškos variklis vertina turinio kūrėjo reputaciją. Šiais laikais tai neatsiejama nuo auditorijos pasitikėjimo skleidžiama informacija.
Apie dirbtinį intelektą žiniasklaidoje kalbama daug. Ir ne visuomet iš teigiamos pusės. Dirbtinis intelektas pavojingas žiniasklaidai? Ar pavojus yra realus? Gal tai tiesiog madingas žaisliukas, kuris praeis kaip ir bet kuri kita mada? Žiniasklaidos stebėseną atliekančio „Mediaskopas“ direktorė Jūratė Stankuvienė papasakos, kaip jie įdarbino danišką ir estišką dirbtinį intelektą žiniasklaidai stebėti ir kokios pasaulinės tendencijos bei prognozės keis ateitį.
„Bored Panda“ portalo verslo vystymo vadovas Aurimas Steponavičius pasidalins įžvalgomis, į ką turinio kūrėjams reikia atkreipti dėmesį bendraujant su platformomis ir kaip kurti turinį socialiniams tinklams. 15min rinkodaros ir verslo vystymo vadovas Gediminas Galkauskas papasakos apie tai, kodėl žiniasklaida neišvengiamai turės pradėti kurti audioturinį, ir pristatys naująją 15min mobiliąją programėlę „15min klausyk“, skirtą patogiam lietuviško audioturinio klausymuisi bet kur ir bet kada.
Kokie bus žiniasklaidos pajamų šaltiniai?
„Eesti Meedia“ vadovas ir valdybos pirmininkas Svenas Nuutmannas palies itin aktualią žiniasklaidos turinio apmokestinimo temą ir pasidalins praktine patirtimi, kaip sekasi skatinti Estijos vartotojus mokėti už žiniasklaidos turinį.
Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė Aistė Žilinskienė nagrinės užsienio šalių patirtį žiniasklaidos finansavime iš valstybės pusės patirtį ir pateiks įžvalgų, kokie žiniasklaidos finansavimo modeliai ateityje.
Bilietus į konferenciją galima įsigyti paspaudus nuorodą.