Į Konkurencijos tarybą dėl „Vilniaus energijos" reklamos turinio ir antikonkurencinių aplinkybių kreipęsis Seimo narys buvo informuotas, kad tai, ką žmonės vadina „Vilniaus energijos" kaimynų serialu", kas kiekvieną dieną drauge su kitomis reklamomis šmėžuoja televizorių ekranuose, girdima per radiją, skaitoma laikraščiuose ar tiesiog atkreipia dėmesį gatvėje, – ne šilumininkų reklama, o paprasčiausia informacija, kuria siekiama apšviesti informacijos pristigusius sostinės gyventojus, penktadienį rašo „Vilniaus diena".
„Mane nustebino „Vilniaus energijos" pareiškimai apie tai, kad mano skundas nepriimtinas dėl to, kad neatitinka reklamos turinio, nors viešojoje erdvėje platinamoje medžiagoje aiškiai parašyta, kad ši reklama apmokėta „Vilniaus energijos" akcininkų lėšomis. Išeina taip, kad „Vilniaus energija" savo reklamos nelaiko reklama", – svarstė parlamentaras A.Petkus.
Vilniaus meras Artūras Zuokas prieš kurį laiką yra viešai pareiškęs, jog šilumininkų bendrovės reklamą, kurioje įmonės darbuotojai vaizduojami kaip vilniečių kaimynai, ketina uždrausti ir griežtai nepritaria jos demonstravimui. Tiesa, po šio pareikšimo praėjus jau kelioms savaitėms niekas iš esmės nepasikeitė – reklama ir toliau rodoma, skambūs mero pareiškimai liko pamiršti.„Vilniaus energijos" specialistai vis dar svarsto, ką toliau daryti su visuomenėje neigiamų reakcijų sulaukusia reklamos kampanija. Jis yra sakęs, kad kampanijos pabaiga nenumatyta ir tai yra įmonės pasirinkimo reikalas.
Papildyta: Konkurencijos taryba, žiniasklaidoje pasirodžius neteisingoms Konkurencijos tarybos atsakymo Seimo nariui Almantui Petkui interpretacijoms, nori išsamiau visuomenei paaiškinti atsisakymo tirti UAB „Vilniaus energija“ reklamą motyvus, - rašoma pranešime žiniasklaidai.
Yra neteisingai nurodoma, kad „konkurencijos sargai nusprendė, kad tai – net ne reklama.“
Primename, kad Konkurencijos taryba 2012 m. sausio 19 d. gavo Lietuvos Respublikos Seimo nario Almanto Petkaus paklausimą, kuriuo buvo prašoma išnagrinėti, ar UAB „Vilniaus energija“ skleista reklama nėra galimai klaidinanti ir neleidžiama lyginamoji.
Pagal Lietuvos Respublikos reklamos įstatymą Konkurencijos taryba kontroliuoja, ar reklama nėra klaidinanti ir lyginamąją reklamą. Klaidinanti reklama yra tada, kai ji pažeidžia įstatyme nustatytus kriterijus – yra neteisinga, neišsami, o jos pateikimo būdas ir forma klaidina vidutinį vartotoją. Lyginamoji reklama gali būti pripažinta neleidžiama, jeigu joje neobjektyviai lyginamos konkuruojančių įmonių prekės ar paslaugos, lyginimas sukelia painiavą, diskredituoja konkurento prekes ir paslaugas ir pan.
Konkurencijos tarybos specialistai įvertino, kad UAB „Vilniaus energija“ informacija apie šilumos kainos struktūros dalis yra reklama, tačiau ji neklaidina vartotojų.
Taip pat šiuo atveju reklama nebuvo lyginamoji, kadangi nagrinėtoje reklamoje nei tiesiogiai, nei netiesiogiai nėra įvardijamas joks UAB „Vilniaus energija“ konkurentas.