Trečiadienį konservatoriai Klaipėdoje pristatė savo rinkimų programą. Į Klaipėdą atvyko ir partijos lyderis Gabrielius Landsbergis, kurio teigimu, šūkis, kurį pasirinko Klaipėdos komanda, „Nauja jėga Klaipėdai“, kalba apie naują postūmį, kurio būtinai reikia šiam miestui ir visai Lietuvai.
Taptų pirmąja mere
Klaipėdoje gimusi ir augusi A.Bilotaitė, jei rinkimai taptų sėkmingi, būtų pirmąja miesto mere moterimi.
Atsakomybės sako nebijanti, yra įrodžiusi, kad nestinga ryžto ir užsispyrimo, o iškeisti Seimą į merės kėdę ją skatina matymas, kad Klaipėda merdi, gatvės tuštėja, žmonių mažėja ir, jei taip vyks toliau, miesto laukia niūri perspektyva.
„Liūdina, kad per pastaruosius dešimt metų Klaipėda neteko 36 tūkstančių gyventojų. Tai milžiniška netektis tokio dydžio miestui. O didžioji dalis jų – darbingi, jauni žmonės.
Klausimas mums visiems – kas, jei ne mes, tuos žmones subursime, paskatinsime čia likti, sugrįžti ir kurti klestintį miestą“, – sakė A.Bilotaitė. Jos teigimu, miestą kamuojančios problemos sprendžiamos vangiai, stinga aiškios krypties, ryžto, girdima tik daug kalbų ir vizijų, tačiau proveržio nesulaukiama.
A.Bilotaitė į merus Klaipėdoje pretenduoja antrąjį kartą. Praėjusiuose rinkimuose jį buvo patekusi į antrąjį turą ir metė pirštinę Vytautui Grubliauskui, tačiau šis nugalėjo gana nesunkiai.
Jaunimą išginė „nuvarytas“ universitetas
Pristatydama savo partijos viziją, A.Bilotaitė tikino, kad pelnę pasitikėjimą konservatoriai stiprins miesto ekonominę galią, užtikrins nemokamą viešąjį transportą visiems miesto gyventojams, imsis ugdymo sektoriaus pertvarkos, kels aukštųjų mokyklų akademinį lygį.
Viena pagrindinių bėdų – Klaipėdos universiteto „nuvarymas“, mat anksčiau čia buvusios prestižinės specialybės nebesulaukia studentų dėmesio. Net ir politikos mokslai, kuriuos krimto pati A.Bilotaitė kartu su 30 bendrakursių, dabar teturi vos trijų studentų grupę. Seimo narė įsitikinusi, jog aukštojo mokslo švietimo sistemos atgaivinimas Klaipėdoje būtų vienas pagrindinių vaistų.
„Studijos stiprioje aukštojoje mokykloje yra svarbus etapas, kad jaunas žmogus, baigęs mokslus, pasiliktų Klaipėdoje. Tam reikalingos gerai apmokamos darbo vietos, vienas prioritetų – steigti užsienio bendrovių atstovybes, skirti mokestines lengvatas smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrai istorinėje miesto dalyje.
Užtikrinsime švarią ir saugią aplinką gyventi, pradėsime griežtą taršos kontrolę, įtrauksime miesto bendruomenes. Pasieksime tai, kad gyvendami šalia uosto žmonės nesijaustų skriaudžiami. Sieksime, kad Vyriausybė greičiau apsispręstų dėl išorinio uosto statybų, žymi dalis uosto pelno turėtų atitekti Klaipėdos miesto reikmėms“, – sumanymus dėliojo A.Bilotaitė.
Kiek kainuoja bilietėlis?
Klaipėdoje gimusį ir užaugusį Aidą Kaveckį daugelis klaipėdiečių žino, kaip „Frydricho pasažo“, skersgatvio senamiestyje gaivintoją. Anksčiau merdėjęs užkampis tapo traukos centru. Verslininkas prisidėjo ir prie legendinio „Meridiano“ laivo atgaivinimo, taip pat seniausios Klaipėdoje „Žaliosios vaistinės“ atstatymo. A.Kaveckis tikina, jog tai tik įrodo, jog jis yra ūkiškas.
„Džiaugiuosi, kad visi šie objektai garsina Klaipėdą, didžiuojuosi, kad tai padariau, o su rimta, stipria komanda sutvarkysime visą Klaipėdą. Matau daug neprofesionalumo, neūkiškumo, nesutarimo“, – sakė A.Kaveckis.
Džiaugiuosi, kad visi šie objektai garsina Klaipėdą, didžiuojuosi, kad tai padariau, o su rimta, stipria komanda sutvarkysime visą Klaipėdą, – sakė A. Kaveckis.
Viešojo transporto sistema Klaipėdoje, skaičiuojama, kainuoja 15 mln. eurų per metus. Paklaustas, iš kurios srities ketina atimti lėšas kompensuoti nemokamą pavėžėjimą autobusais, A.Kaveckis tikina, kad atimti nieko nereikia.
„Manau, kad reiktų parengti kreipimąsi į Vyriausybę, kad nuo uoste perkraunamų krovinių gautume kokį nuošimtį, iki 10 proc., savo miestui. Tų pinigų visiškai pakaks ir liks, nieko neapkarpant. Turime tvarkytis, kaip reikia klaipėdiečiams“, – sakė A.Kaveckis.
Paklaustas, kiek kainuoja vienkartinis bilietas autobusu, verslininkas ilgiau pagalvojęs atsakė „trys eurai“, vėliau patikslino, jog tiek kainuoja nuolatinis bilietas ir savaitės trukmės.
Vienkartinis popierinis bilietas Klaipėdoje šiuo metu kainuoja 0,80 ct, o elektroninėje kortelėje – 0,58 ct. Septynių dienų vardinis bilietas kainuoja 10,50 euro, senjorams – perpus pigiau.
Nemokamą viešąjį transportą savo gyventojams yra suteikęs Talinas. Patirtis rodo, jog gyventojai ėmė gausiau juo naudotis, tačiau netrukus išgąsdino asocialūs asmenys ir jų kvapai.
A.Kaveckio teigimu, miesto užduotis, kad žmonės tokiais netaptų, o kiti tokių nesišalintų.
„Aš juos ir pavežu, ir pamaitinu, ir pietus išvežioju kasdien, net ir į kokį rūsį. Jie mūsų visuomenės dalis, turime gerbti ir mylėti, kažkada tai buvo šaunūs žmonės, bet taip nutiko“, – apie pagalbą vargstantiems užsiminė A.Kaveckis.
A.Bilotaitės teigimu, transportas – vienas didžiausių taršos šaltinių, tad persėdimas į visuomeninį transportą leistų sumažinti taršą, kurios Klaipėdoje ir taip nestinga.
Senamiestis merdi
Į miestą atvykę svečiai ir patys klaipėdiečiai pastebi, jog miesto širdis – senamiestis – merdi. Neretas atkreipia dėmesį, jog vakarais gatvės tuščios ir nykios.
Konservatoriai mano, jog nekilnojamojo turto mokesčių sumažinimas perpus paskatintų senojoje miesto dalyje kurtis verslą. Dėl galimų interesų konflikto A.Kaveckis sako pats į tokią nuolaidą neketinantis pretenduoti.
Pirmas tikslas – atgaivinti senąjį turgų, kuris būtų pagrindinis traukos centras, – sakė A.Kaveckis.
„Pirmas tikslas – atgaivinti senąjį turgų, kuris būtų pagrindinis traukos centras. Galime paimti turgaus modelius Barselonoje, Madride ar Vilniuje, toks turgus senamiestyje turi būti. Atkursime istorinę tiesą, kuri buvo prieš 230 metų, turgus buvo traukos centras, tuomet atsirastų ir apsipirkimo gatvė, turime judinti. Vienas pavyzdžių – atstačius „Meridianą“, žmonės ten pradėjo vaikščioti, o juk buvo apleista vieta“, – sakė A.Kaveckis.
Buvęs ministras, Klaipėdos tarybos narys Rimantas Didžiokas neslėpė, jog konservatorių ambicija uostamiestyje užimti bent 7–8 vietas taryboje. Šioje kadencijoje konservatoriai turi 4 vietas.