Vilniaus apygardos administracinio teismo (VAAT) prašymu KT aiškinsis, ar reguliavimas, kai įstatymai aiškiai neapibrėžia dotacijos skyrimo Seimo rinkimų metų rudenį, neprieštarauja pagrindiniam šalies įstatymui.
Byla KT nagrinėjama rašytine tvarka.
Po Seimo rinkimų 2016 metų rudenį Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) 2,7 mln. eurų dotaciją partijoms paskirstė remdamasi 2012 metų rinkimų rezultatais.
Dauguma komisijos narių tuomet nusprendė, kad reikia atsižvelgti į senų rinkimų rezultatus, nes naujasis parlamentas tuo metu dar nebuvo įgijęs įgaliojimų.
Sprendimą dėl dotacijos VAAT apskundė Liberalų sąjūdis bei Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, labiausiai nukentėjusios finansiškai dėl sprendimo dotacijas paskirstyti pagal 2012 metų rezultatus, nors jau buvo įvykę 2016 metų rinkimai.
VAAT vertinimu, kai įstatymuose nėra aiškiai apibrėžta dotacijų skyrimo tvarka rinkimų metais, iš esmės nuo Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimo dėl valstybės biudžeto asignavimų paskirstymo priėmimo datos priklauso, kokios politinės partijos gaus finansavimą ir koks bus jo dydis.
Teismo manymu, nesant minėto teisinio reguliavimo, suponuojama galimybė VRK „piktnaudžiauti savo diskrecija priimant sprendimą dėl valstybės biudžeto asignavimų paskirstymo“.
Valstybės dotacijos skiriamos partijoms, kurios atitinka įstatymu keliamus reikalavimus bei yra gavusios ne mažiau kaip 3 proc. balsų per pastaruosius Seimo, savivaldybių tarybų bei Europos Parlamento rinkimus. Dotacijos pervedamos du kartus per metus, iki kiekvienų metų balandžio 15 ir lapkričio 15 dienos.